ایمیدرو قدم‌های خوبی برای استفاده فناوری‌های جدید در فعال سازی معادن برداشته است

شیراز-ایرنا - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: استفاده از تکنولوژی ها، فناوری‌های جدید و بهره‌مندی از علم و دانش روز در جهت فعالسازی پتانسل معادن و ایجاد ارزش افزوده، تقویت زیرساخت‌ها و تکمیل زنجیره بالادستی و پایین دستی در مناطق مختلف کشور و فارس است که ایمیدرو در این مهم قدم‌های خوبی را برداشته است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، وجیه الله جعفری روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی به معادن خاک رُس به طول ۱۰ کیلومتر در شهرستان کوار افزود: این اقدام جهت تقویت واحدهای آجرپزی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این طرح ایجاد زیربناهایی درمعادن بزرگ و مناطق معدنی است و به حوزه تولید و رفاه اجتماعی وتحقق شعار سال کمک می کند.

معاون وزیر صمت با اشاره به مشارکت و سرمایه گذاری ۴۹۵ میلیاردریالی ایمیدرو در این طرح مهم بر لزوم تسریع کار در توسعه فعالیتهای تولیدی و اقتصادی جهت افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و بهره مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها دراین حوزه تاکید کرد.

ایمیدرو قدم‌های خوبی برای استفاده فناوری‌های جدید در فعال سازی معادن برداشته است
عنوان

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس دراین مراسم با تاکید براینکه فراهم نمودن ظرفیت های بالقوه استان به بالفعل شدن ضرورت دارد، گفت: واحدهای آجر کوار ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است که ایجاد زیر ساخت ها دراین خصوص زمینه برای سرمایه گذاری را فراهم می کند.

ضرورت توسعه واحد های معدنی

همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با اشاره به اهمیت تکمیل و تامین زیر ساخت‌های معدنی ( منابع خدادادی) در تقویت، بهره برداری، توسعه صنایع معدنی و رشد کمی و کیفی درفعالیتهای اقتصادی، بیان کرد: توسعه واحدهای معدنی و صنایع معدنی از ضرورت‌های شهرستان کوار است.

حمیدرضا ایزدی افزود: احداث جاده دسترسی به معادن خاک رُس در این شهرستان از جمله پروژه های زیربنایی بخش معدن استان فارس است که موجب حل مشکلات و معضلات واحد های آجرپزی در توسعه فعالیتهای اقتصادی و تولیدی می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اینک شهرستان کوار با ۱۱ معدن فعال با ذخیره ۷۱ میلیون تُن ، میزان استخراج سالیانه ۱.۶ میلیون تن و همچنین حدود ۱۰۰ واحد آجر عمدتا فشاری ، سه گل و گری در این شهرستان موجود است که به عنوان قطب آجر استان و جنوب کشور علاوه بر تامین آجر استان فارس آجر مورد نیازاستانهای مجاور را نیز تامین می کند.

ایزدی بیان کرد: بخش معدن و صنایع معدنی به‌عنوان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت مناسب در کشور درتوسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخورداراست که دراین راستا استراتژی معدنی راهگشای رشد معادن و صنایع معدنی می باشد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha