۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85090614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در هنرستان‌های زنجان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۴ هزار و ۲۸۵ دانش آموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش استان تحصیل می‌کنند.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۳۱ دانش آموز در رشته های فنی و حرفه ای و هفت هزار و ۲۵۴ دانش آموز نیز در رشته های کار دانش مشغول تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: شمار دانش آموزان دختر هنرستان های فنی و کاردانش در استان پنج هزار و ۲۸۹ نفر و تعداد دانش آموزان پسر نیز هشت هزار و ۹۹۶ نفر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد دانش آموزان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان طی چند سال گذشته روند صعودی دارد، گفت: تجهیز کارگاه ها با اولویت رشته های جدید و همچنین به روزرسانی تجهیزات هنرستانها بر اساس اولویت بندی بین شاخه ای، تغییر محتوای کتب درسی و استانداردسازی کارگاه‌های استان در دستور کار است.
اسماعیلی به لزوم ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار دانش در جوار صنایع بزرگ استان تاکید کرد و گفت: در برخی صنایع استان این ظرفیت وجود دارد که باید از این پتانسیل در این راستا استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی هنرستان‌ها در جوار صنایع علاوه بر فراهم کردن زمینه تربیت نیروی دارای مهارت می‌تواند محلی برای تامین نیروی انسانی واحدها نیز باشد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۱۹ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha