۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 85091002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده سقز: استیضاح وزیر صمت منجر به نابسامانی بازار می شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در شرایط کنونی وزیر صمت استیضاح و برکنار شود، این وزارتخانه دچار بی ثباتی مدیریتی می‌شود و این موضوع منجر به نابسامانی بازار خواهد شد.

بهزاد رحیمی در گفت‌و ‌گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اینکه محور بیشتر سوالات نمایندگان مجلس از وزیر صمت مربوط به خودرو است، گفت: معتقدم وزیر صمت نباید اینگونه خود را پاسخگوی حوزه خودرو می‌دانست چراکه بخش‌های دیگری هم در آن نقش دارند و سیستم بانکی، قطعه‌سازان و خودروسازان هم در رابطه با شرایط پیش آمده مقصر هستند.

وی افزود: هرچند ساماندهی حوزه خودرو ماموریت نخست وزارت صمت نیست ولی وزیر قربانی آن شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با اشاره به اینکه تقاضا برای برخی محصولات هم چون خودرو در بازار افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است و هر چقدر تولید آن افزایش یابد جوابگوی تقاضای بازار نیست و باید اقدامات دیگری برای عرضه بیشتر آن انجام شود.

رحیمی ادامه داد: وزیر صمت قربانی وضعیت خودرو در بازار شده است در حالی که خودرو تنها یکی از وظایف و ماموریت‌های وزارتخانه بوده و حتی جزو رسالت های نخست آن هم نیست.

وی اضافه کرد: بی‌شک نقدهایی هم به عملکرد بخش‌های مختلف این وزارتخانه وارد است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به مطالبات مردمی باید آن را بیان کنند تا مشکلات برطرف و شرایط بهبود یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد تولید در حوزه صنایع اعم از صنعتی و معدنی در این دولت نسبت به دوره‌های مشابه مثبت و عملکرد این وزارتخانه قابل دفاع است.

رحیمی رشد و توسعه تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری را با وجود شرایط تحریمی حاکم بر کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: موانعی بر سر راه صادرکنندگان هم چون بازگشت ارز حاصل از صادرات وجود دارد که برای رونق صادرات باید فکر اساسی در این زمینه کرد.

وی ادامه داد: رشد صادرات در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی و صنایع معدنی و خانگی مطلوب است و باتوجه به شرایط سیاسی حاکم در منطقه هم این مهم بیشتر بهبود می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha