۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85091027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جولان موتورسواران بدون گواهینامه در خیابان‌های گناباد

گناباد- ایرنا- نبود آموزشگاه و مرکز صدور گواهینامه موتورسیکلت‌ در گناباد، موجب شده تا موتورسواران متخلف این شهرستان بدون گواهینامه در مناطق شهری و روستایی جولان دهند که این وضعیت شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، اکنون به دلیل نبود آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در گناباد، متقاضیان اخذ گواهینامه این وسیله نقلیه مجبورند با تحمل مشکلات و هزینه زیاد برای دریافت گواهینامه به شهرهای همجوار سفر کنند.

استفاده از وسائل نقلیه موتوری در رفاه حال، سهولت و سرعت در حمل و نقل مفید است اما استفاده نادرست و خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی از آن می تواند مشکل آفرین و خطرناک باشد.

موتورسیکلت به جهت ارزانی قیمت در مقایسه با خودرو، مورد استفاده بخش زیادی از جمعیت به خصوص اقشار ضعیف تر است و با وجودی که بهره بردن از مزایای آن در چهارچوب قوانین نقش زیادی در کاهش آلودگی و روان‌سازی ترافیک دارد ولی این روزها جولان بی ضابطه موتورسواران در معابر عمومی، مشکلاتی برای شهروندان گنابادی ایجاد کرده است بطوری که شهروندان در بیشتر معابر عمومی و حتی داخل بوستان ها و فضای سبز، شاهد رفت و آمد خلاف قانون، تک چرخ زدن، حرکتهای نمایشی و مزاحمت برخی راکبان موتورسیکلت ها هستند.

دغدغه ای برای شهروندان گنابادی

یکی از جوانان گنابادی گفت: تا ۲ سال پیش آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در این شهرستان فعال بود ولی بعد از مدتی تعطیل شد و هم اکنون متقاضیان اخذ گواهینامه موتورسیکلت مجبورند به شهرستان‌های همجوار سفر کنند که این مساله مشکلات زیادی برای آنان به دنبال دارد و مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار است.

علیرضا صفری از مسوولان ذیربط خواست که برای راه اندازی مجدد آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

علیرضا علیپور یکی از ساکنان بلوار رسالت گناباد هم با اشاره به اینکه افزایش تعداد موتورسواران و تردد آنها در معابر عمومی و حتی پیاده روها آسایش را از شهروندان گنابادی سلب کرده است، گفت: این موتورسواران بدون توجه به قوانین و مقررات با سرعت های غیرمجاز، حرکات خطرناک نمایشی و تجاوز به حریم عابران پیاده، امنیت جانی و سلامت مردم را تهدید می کنند.

وی اظهار داشت: نبود آموزشگاه رانندگی موجب شده که تعداد زیادی از جوانان تمایل چندانی به سفر به شهرستانهای همجوار برای دریافت گواهینامه نداشته باشند و این مساله در افزایش تعداد موتورسواران متخلف بدون گواهینامه نقش زیادی داشته است.

جولان موتورسواران بدون گواهینامه در خیابان‌های گناباد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد تردد موتورسیکلت ها در معابر عمومی شهرستان گناباد و مشکلات شهروندان ناشی از جولان موتورسواران متخلف، مسوولان باید ضمن راه اندازی مجدد آموزشگاه موتورسیکلت و فرهنگ سازی لازم، جوانان را به دریافت گواهینامه ترغیب کنند.

محمدحسین اسماعیل‌زاده، مسوول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۴۴ درصد از مجموع ۱۳ هزار ماموریت اورژانس در شهرستان های تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) در سال گذشته را ماموریتها و حوادث جاده ای و ۵۶ درصد را سایر ماموریتها در مناطق شهری و روستایی تشکیل می دهد که درصد بالایی از این حوادث را سوانح مربوط به موتورسیکلت تشکیل می دهد.

نبود آموزشگاه موتورسیکلت، نارضایی شهروندان را دامن شده است

عضو شورای اسلامی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر نبود آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در این شهرستان به یک معضل مهم برای شهروندان و از جمله متقاضیان دریافت گواهینامه این وسیله نقلیه تبدیل شده است.

مهران حسین زاده گفت: افزایش متقاضیان استفاده از موتورسیکلت در گناباد از یک سو و نبود آموزشگاه رانندگی این وسیله نقلیه از طرف دیگر باعث شده که حجم زیادی از درخواستهای شهروندان از شورای اسلامی به اعتراض و انتقاد از این وضعیت اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر گناباد از هیچ حمایت و مساعدتی برای راه‌اندازی آموزشگاه رانندگی در این شهر دریغ نمی کند، گفت: یکی از ضرورتها برای راه اندازی آموزشگاه فوق، تامین زمین مناسب است که در صورت جلب سرمایه گذار و متقاضی، بستر این امر فراهم می شود.

عضو شورای گناباد بیان کرد: با چند نفر از سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی برای راه اندازی آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت مذاکراتی صورت گرفته است.

جولان موتورسواران بدون گواهینامه در خیابان‌های گناباد

راه اندازی آموزشگاه موتورسیکلت، اولویت شورای شهر گناباد

رییس شورای اسلامی گناباد هم با اشاره به پیگیری های شورای اسلامی برای راه اندازی آموزشگاه رانندگی موتورسیلکت در این شهر تصریح کرد: زمینی برای راه اندازی آموزشگاه تعیین شد ولی به دلیل دوری مسافت از شهر و دغدغه سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص استقبال کم مردم از آن، زمین دیگری بدین منظور در نظر گرفته شده است.

سعید فولادی گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قرار شد که این زمین در داخل شهر و به صورت مشارکتی در اختیار آموزشگاه قرار گیرد تا راه اندازی آن سرعت گرفته و مشکل مردم حل شود.

فرمانده انتظامی گناباد نیز اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی و ماموران انتظامی در قالب گشت های ارشاد و یگان امداد با اجرای طرحهای هفتگی و ماهانه شامل ارتقای امنیت اجتماعی و امنیت محله محور، با موتورسواران مزاحم برخورد می کنند.

سرهنگ قربانعلی قربانی افزود: ۵۰ درصد تقصیرات در استفاده ناصحیح نوجوانان و جوانان زیر سن قانونی از موتورسیکلت، خانواده ها هستند. اگر آسیبها و مخاطرات این مساله برای آنان تبیین و تفهیم شود کمتر به فرزندان خود اجازه استفاده از این وسیله را خواهند داد.

فرماندار گناباد هم گفت: بخش خصوصی برای صرفه اقتصادی، خواهان راه اندازی آموزشگاه موتورسیکلت و خودرو، به صورت همزمان است و حال آنکه بر اساس قانون به یک نفر نمی توان ۲ مجوز داد.

رضا نصیری از مسوولان خواست که با توجه به مشکلات متعدد شهروندان گنابادی ناشی از نبود آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت، در این خصوص همکاری لازم را صورت دهند.

وی افزود: البته تاکنون مذاکراتی بدین منظور با برخی متقاضیان انجام شده، اما نتیجه چندانی به دنبال نداشته است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و استان خراسان رضوی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha