۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85091065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۸.۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۷۸.۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان با حمایت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان، روز دوشنبه به نقل از سرهنگ امیرسعید باقری اظهار داشت: این اراضی به ارزش بیش از ۵۳۶ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: بدنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان در یکسال اخیر ۳۰ حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان صادر و اجرایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، افزود: همچنین با پیگیری‌ بعمل آمده در سال جاری ۱۶ پرونده قضایی کیفری(جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

به گزارش ایرنا، نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل(۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل(۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل(۳۲ درصد) دربرگرفته است.

این استان ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha