۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85091089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن چه اهدافی را دنبال می کند؟

تهران- ایرنا- «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه به منظور انجام سفری ۶ روزه به واشنگتن سفر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از یونهاپ، به باور کارشناسان، سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن با هدف مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی و سایر چالش ها به مناسبت ۷۰امین سالگرد اتحاد آمریکا و کره جنوبی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، این سفر در شرایطی صورت گرفته است که نگرانی ها در خصوص برنامه موشکی کره شمالی رو به افزایش گذاشته است و اعتبار تعهد" بازدارندگی گسترده " واشنگتن به سئول زیر سوال رفته است.

انتظار می رود بیانیه مشترک در مورد اقدامات آمریکا برای افزایش بازدارندگی گسترده، بسیج طیف گسترده ای از توانایی های نظامی از جمله هسته ای، برای دفاع از متحد خود یعنی سئول از برجسته ترین موارد دیدار یون با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید باشد که قرار است روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت) برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این نشست ششمین گفت وگویی است که تاکنون بین روسای جمهوری دو کشور برگزار می شود.

همچنین مقامات دو کشور تاکنون مذاکراتی را در خصوص تقویت همکاری در زمینه امنیت اقتصادی از جمله تجهیزات نیمه هادی و باتری انجام داده اند.

در این سفر یک هیات تجاری ۱۲۲ نفره متشکل از مقامات ارشد سامسونگ الکترونیک، هیوندای موتور، فدراسیون صنایع کره و اتاق بازرگانی و صنعت کره رئیس جمهور کره جنوبی را همراهی می کنند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی در این دیدار واشنگتن گامهای «قابل توجهی» را برای جلوگیری از حمله هسته ای کره شمالی به کره جنوبی برخواهد داشت.

این مقام پیشین آمریکا که اشاره ای به نامش نشده است به خبرگزاری رویترز گفت:" ما به طور فوق العاده و شدید با کره جنوبی کار می کنیم تا اقدامات لازم را برای تقویت درک عمومی و تعهدات خود انجام دهیم.

این مقام گفت این مساله که تعدادی از کشورهای هند و اقیانوس آرام در صورتی که می تواند به سلاحههای هسته ای دست بایند ولی از این مساله خودداری می کند، یکی از دستاوردهای آمریکا به شمار می آید.

بر اساس این گزارش، سفر یک هفته ای یون به آمریکا در زمانی صورت می گیرد که بیشتر کره جنوبی ها می گویند کشورشان باید زرادخانه هسته ای خود را برای محافظت در برابر حمله کره شمالی مسلح به سلاح هسته ای و گسترش زرادخانه موشک ها و بمب ها توسعه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha