۷۶۰۰ رصد اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی انجام شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی براساس مطالبات مردمی خبر داد و گفت: بیش از هفت هزار و ۶۰۰ رصد عام در حوزه اشاعه و ترویج فحشا انجام شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید روز دوشنبه اظهار داشت: در حوزه اقدامات پیشگیرانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح‌های عملیاتی مختلف هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه اشاعه و ترویج فحشا و موارد سواخلاقی رصد می‌شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

وی با اشاره به مصادیق مجرمانه در زمینه «اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی» مانند ترغیب به «بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق، پیکر تراشی» افزود: تاکنون با انجام هفت هزار و ۶۴۳ رصد عام و تعداد یکهزار و ۹۲۷ مورد شناسایی انجام شده است و حدود ۵۰۰ فقره اقدام قضایی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف و مسدودسازی نیز انجام شده است.

رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای مجازی، کارگروه‌های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی هستند و در صورت مواجهه با هرگونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و برخورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

سردار مجید اظهارداشت: بر اساس مستندات موجود، تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه‌یابی، دوست‌یابی، مدلینگ و اخاذی از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده‌های کثیرالشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت‌های انتظامی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha