۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85091148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم از زمین‌های کشاورزی آبادان و خرمشهر آغاز شد

آبادان - ایرنا - برداشت گندم از سطح ۱۲ هزار هکتار گندمزارهای خرمشهر و ۶۹۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان آغاز شد.

حسن دشتی‌نژاد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاییز گذشته ۶۹۰ هکتار گندم آبی در مزارع اروندکنار و ابوشانک کشت شد و هم اکنون برداشت این محصول استراتژیک آغاز گردیده است.

وی با بیان اینکه ارقام گندم از نوع مهرگان هستند افزود: چهار دستگاه کمباین برداشت گندم کشاورزان آبادان را انجام خواهد داد.

دشتی‌نژاد با اشاره به اینکه ضد عفونی کمباین‌ها از درگاه ورودی استان انجام می‌گردد بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۲ هزار تن گندم، کلزا و جو تا نیمه خرداد ماه‌ سال جاری برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: یک مرکز خرید گندم در خرمشهر آماده تحویل و خرید محصول گندمکاران به قیمت هر کیلو ۱۵۰ هزار ریال می‌باشد.

اروندکنار بخشی از شهرستان آبادان است که دارای ذخایر نفتی است.این شهر بندری علاوه بر وجود اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک، قبل از جنگ تحمیلی یکی از مراکز مهم تولید انواع محصولات کشاروزی بود و علاوه بر وجود بیش از ۲ میلیون اصله نخل خرما در آن، یکی از مراکز مهم تولید انواع صیفی‌جات در منطقه بود.

بخشی از نخلستان‌های اروندکنار در جنگ تحمیلی و بخشی دیگر به دلیل شوری آب اروندرود از بین رفت و به شوره زار تبدیل شد که از پارسال بخشی از این زمین‌ها در قالب طرح ۵۵۰ هکتاری رهبر معظم انقلاب زهکشی و نی زدایی شد و زیر کشت گندم رفت.

برداشت کلزا و گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برداشت گندم و کلزا از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، شلمچه و حفارشرقی این شهرستان توسط ۶۰ دستگاه کمباین آغاز شد.

کیوان طرفی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود که امسال از ۱۲ هزار هکتار گندمزار این شهرستان ۳۶ هزار تن گندم برداشت شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۳۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح ۴۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تا اواسط خردادماه سال جاری برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: سه مرکز خرید در سطح شهرستان خرمشهر محصول کلزا را از کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری می‌کند.

طرفی بیان کرد: پنج گروه بازرسی در قالب ۱۵ نفر از کارشناسان در زمان برداشت بر عملیات نظارت دارند.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد.

از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان آبادان قرار دارد.

در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۳۷۵ به خوزستان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری معظم له که بعدها به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافت به تصویب رسید.۵۰۰هزار هکتار این طرح در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام است.
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از ۱۵.۸ میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد می‌شود.
تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در قالب طرح رهبر معظم انقلاب به زیر کشت رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha