۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85091151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال انتصاب یک فعال دموکرات باسابقه برای هدایت کارزار انتخاباتی بایدن

تهران- ایرنا- یک رسانه آمریکایی گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا احتمالا جولی رودریگز مشاور ارشد کاخ سفید را که یک فعال حقوق سیاسی دموکرات و دارای سابقه همکاری با دولت باراک اوباما است، به عنوان مدیر کارزار انتخابات ۲۰۲۴ خود منصوب خواهد کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دیلی میل به نقل از دو فرد مطلع از مذاکرات مربوطه ضمن اعلام این خبر نوشت: تصمیم جو بایدن برای انتصاب مشاور ارشد کاخ سفید به عنوان مدیر کارزار انتخاباتی اش در حالی اتخاذ شده که روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله جدید خود، احتمال حضور دوباره بایدن در رقابت های انتخاباتی را با توجه به این که وی در روز انتخابات ۲۰۲۴ میلادی ۸۲ ساله خواهد شد، زیر سوال برده است.

بر اساس این گزارش، افراد مطلع از این تصمیم خواستند نامشان فاش نشود زیرا تصمیم گیری درباره انتصاب جولی رودریگز هنوز نهایی نشده و بایدن هنوز رسما کارزار انتخاباتی خود را آغاز نکرده است.

رودریگز به عنوان یک فعال با تجربه حزب دموکرات، همکاری با دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا را در کارنامه حرفه ای خود دارد و نوه دختری سزار چاوز، رهبر کارگری و هلن فابلا چاوز، فعال کارگری است.

رودریگز در کالیفرنیا بزرگ شده و در کارزارها، تظاهرات، تحریم‌ها، راهپیمایی‌ها و جلسات اتحادیه های حزب دموکرات فعال بوده است. وی از ابتدای ریاست جمهوری بایدن به عنوان مدیر دفتر امور بین دولتی کاخ سفید خدمت کرده و در ژوئن (خرداد/تیر) گذشته به سمت مشاور ارشد منصوب شد.

رودریگز همچنین روابط عمیقی با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا دارد و در سال ۲۰۲۰ در دوران سناتوری هریس از کارمندان او بوده و در کارزارهای انتخاباتی همین سال هریس نقش داشته است.

او در کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بایدن به عنوان معاون مدیر کمپین و مشاور ارشد برای اطلاع رسانی به جامعه لاتین تبارها استخدام شد.

اخبار مربوط به آغاز کارزارهای انتخاباتی بایدن در حالی منتشر می شود که بسیاری از نظرسنجی ها و حتی اعضای هیات تحریریه روزنامه نیویورک تایمز درباره این که وی بار دیگر بتواند در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کند تردید دارند.

نیویورک تایمز روز شنبه در مقاله ای نوشت بایدن نگرانی رای دهندگان را درباره مساله سن خود جدی بگیرد.

نظرسنجی جدید خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز نورک نشان می دهد که فقط ۲۶ درصد رای دهندگان آمریکایی خواستار رقابت دوباره بایدن در انتخابات هستند. در ماه ژانویه (دی) تنها ۲۲ درصد موافقت خود را با شرکت دوباره بایدن در انتخابات اعلام کرده بودند. این نتایج نشان داد که ۴۷ درصد دموکرات ها می گویند بایدن باید در رقابت ها شرکت کند. در ماه ژانویه فقط ۳۷ درصد دموکرات ها با این نظر موافق بودند.

به گزارش ایرنا، تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ان بی سی سی نیوز نشان می دهد که مساله سن اصلی ترین علت مخالفت رای دهندگان آمریکایی با شرکت بایدن در انتخابات برای دوره دوم است.

این نتایج نشان داد که ۷۰ درصد رای دهندگان آمریکایی مخالف شرکت بایدن در این دوره از رقابت های انتخاباتی هستند که از این میان ۵۱ درصد، دموکرات هستند. ۴۸ درصد از مخالفان شرکت بایدن در انتخابات، مساله سن وی را به عنوان دلیل «اصلی» مخالفت خود عنوان کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha