۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85091172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد و گرد و غبار در راه خوزستان

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85091172
تندباد و گرد و غبار در راه خوزستان

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به وقوع تندباد لحظه ای و گرد و غبار محلی از اواخر وقت امروز دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان دراین اطلاعیه آمده است وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه ای و برخاستن گرد و غبار محلی و موقتی در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز استان از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی تا پایان هفته عبور امواج ضعیف بارشی را نشان می دهد که سبب ابرناکی، بارش های پراکنده و وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه ای در برخی از مناطق استان خواهند شد.

محمد سبزه زاری افزود: از اواخر وقت امروز تا اواخر روز سه شنبه با توجه به ضرایب بالای ناپایداری ، احتمال بارش های همرفتی و نقطه ای به صورت رگبار و رعد وبرق در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی ،غربی و گاهی مرکز و وزش تندباد های لحظه ای، احتمال برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی استان وجود دارد.

کاهش ۶ درجه ای دما در خوزستان

وی ادامه داد: طی روز سه شنبه روند کاهش چهار تا ۶ درجه ای و سپس روند افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار است و تا اواخر فردا شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha