۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85091192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکل‌های منسجم ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف ایجاد شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان خواستار ایجاد تشکل‌های منسجم ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شد و بر توجه جدی به این مهم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در جلسه تجلیل از دستگاه‌های برتر اجرایی در امور بانوان استان در سنندج اظهار کرد: بانوان کردستانی باید با ایجاد تشکل‌های منسجم و اثرگذار به عرصه‌های مختلف ورود کنند و ما نیز به سهم خود در راستای تقویت آنان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: ورود بانوان به بخش اقتصاد می‌تواند نقش موثری در کارآفرینی و ایجاد اشتغال در جامعه داشته باشد، ضمن اینکه باید در استان برنامه ریزی‌های خوبی انجام شود و از ظرفیت و توانمندی بانوان بهتر و بیشتر از گذشته بهره ببریم.

استاندار کردستان یادآور شد: یکی از شاخص‌های مهم مردم استان اثرگذاری بانوان در عرصه‌های مختلف و ورود آنان به این حوزه‌هاست، چراکه بسیاری از مشکلات استان با تلاش، دلسوزی و تعهد بانوان قابل حل است لذا باید از این ظرفیت غافل نشویم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل استان را با در نظر گرفتن نقش بانوان مورد بازنگری قرار دهیم، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها باید باز تعریف دوباره‌ای از نقش بانوان در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

زارعی کوشا همچنین به ضرورت جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشور اشاره کرد و افزود: تا ۳۰ سال آینده جامعه ما دچار پیرسالی خواهد شد و ما باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها از این مسئله پیشگیری کنیم که در این راستا نیز جایگاه و اهمیت بانوان بیش از پیش نمایان است.

رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در کردستان برگزار می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جایزه ملی جوانی جمعیت نخستین رویداد ملی در ابعاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور است.

زینب زاله افزود: برابر ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدای جایزه با محورهای خانواده، فعالان رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در این رویداد انجام می شود.

وی جریان‌سازی و پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و ملی اعلام کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اینکه رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت جاری قبل از رویداد جایزه ملی جمعیت در راستای ارسال برگزیدگان به کشور داوری می‌شود، گفت: ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت باید به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha