۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبر: 85091215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترای‌اتلون، فدراسیون بدون مجمع و فاقد بودجه

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبر: 85091215
ترای‌اتلون، فدراسیون بدون مجمع و فاقد بودجه

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون ترای‌اتلون با بیان اینکه فدراسیون مجمع و اساسنامه مدون ندارد، گفت: به علت نبود مجمعی ثابت، هیچ بودجه‌ای از سال ۱۴۰۱ به حساب این فدراسیون واریز نشده است.

به گزارش ایرنا، ترای‌اتلون یا سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه گانه از سال ۲۰۰۰ میلادی در هر ۲ بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است.

احمد نامنی سرپرست این فدراسیون روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مشکلات این فدراسیون بلاتکلیفی گسترده در هیات‌های استانی است که بیش از ۲۰هیات استانی آن فاقد رییس و از مدت‌هاست که به صورت سرپرستی اداره می‌شوند. این فدراسیون را باید تنها نهاد ورزشی دانست که مجمع عمومی آن فاقد برنامه‌ریزی و بلاتکلیف مانده است.

وی بیان کرد: بلاتکلیفی و ول بودن یکی از آفت‌های مهم این ورزش به حساب می‌آید که در قدم نخست بنا داریم طبق برنامه مجامع انتخاباتی استان‌ها را معرفی کنیم تا روسای آن بتوانند به عنوان عضو اصلی در مجمع انتخاباتی شرکت کنند تا با آرای خود رییس فدراسیون را انتخاب کنند.

سرپرست فدراسیون ورزشی ترای اتلون (سه گانه) ضمن انتقاد از روسای پیشین این فدراسیون گفت: در گذشته هیچ اقدامی برای رشد و توسعه این ورزش انجام نشده است که حتی در سال ۱۴۰۰ نیز مجمع این فدراسیون برگزار نشد که نه بودجه اختصاص یافت و نه اینکه حساب‌های آن در این مدت توسط بازرسان آن بررسی شده است.

نامنی این راهم گفت: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی طبق تقویم مجمع ۱۴۰۱ خود را انجام داده‌اند و مصوبات سالانه آن نیز محقق شده ولی در این فدراسیون به علت نبود برنامه ریزی لازم هیچ بودجه‌ای از سال ۱۴۰۱ به حساب ترای اتلون واریز نشده و به دنبال آن بوده تا با رایزنی این مشکلات عدیده را مدت‌هاس باقی مانده را برطرف کنیم. باید در این خصوص یک اساسنامه را با معیارهای مورد نظر وزارت ورزش تدوین کنیم.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی در نظر داریم تا کمیته تخصصی مربیان، آموزش، ورزشکاران و داوران را ایجاد کنیم. پس مشخص شدن و انتخاب روسای استانی و کمیته‌ها، تاریخ مجمع انتخاباتی مشخص خواهد شد.

پیشتر مهدی گودرزی رییس این فدراسیون بود که با اتمام دوره چهار ساله از اواخر سال پیش این فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha