هشدار مقام روس درباره خطر «تشدید تنش‌های هسته‌ای» در شبه جزیره کره

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با هشدار نسبت به خطر تشدید تنش‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن، تاکید کرد» اقدام‌های تحریک‌آمیز در منطقه با هدایت آمریکا انجام می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، ولادیمیر یرماکوف مدیر بخش عدم اشاعه هسته‌ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: با توجه به تنش‌هاش فزاینده در شبه جزیره کره و اطراف آن، خطر تشدید تنش‌های هسته‌ای در این منطقه وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال استفاده کره شمالی از توانایی‌های هسته‌ای‌ برای دفاع از خودش وجود دارد یا خیر، گفت: در صورت تشدید این تنش‌ها [تنش‌های هسته‌ای]، اساسا با تلاش برای سرزنش پیونگ یانگ در این رابطه موافق نیستیم.

یرماکوف تاکید کرد: برای هر ناظر عینی آشکار است که این [شرایط] به هیچ وجه شباهتی به واقعیت‌ها در منطقه ندارد.

وی با بیان اینکه واشنگتن در این منطقه بر به ‌کارگیری روش‌هایی برای اعمال فشار و اجبار تمرکز دارد، خاطر نشان کرد: اقدامات تحریک‌آمیز تحت هدایت آمریکا در منطقه در حال انجام است.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در ادامه با اشاره به ضرورت گفت‌وگو برای تامین امنیت در شبه جزیره کره،‌ تصریح کرد: مسکو اما هدف مهم‌تری را در نظر دارد و آن برقراری شرایط مطلوب برای برگزاری گفت‌وگوهای بیشتر با محور ایجاد تدابیر امنیتی قابل قبول در این منطقه است.

یرماکوف همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره احتمال فزاینده تقابل نظامی مستقیم میان روسیه و آمریکا و خطر تشدید تنش هسته‌ای میان این دو قدرت اتمی هشدار داد و گفت اگر آمریکا به مسیر فعلی خود به سمت بن‌بست با روسیه ادامه داده و احتمال تقابل نظامی مستقیم را افزایش دهد، معاهده استارت جدید محکوم به فناست.

پیش از این، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داده بود که پیونگ یانگ مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را تحریک آمیز دانسته و به واشنگتن و سئول هشدار می‌دهد که با یک کشور هسته‌ای سروکار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha