هواشناسی اردبیل درباره نفوذ سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره‌ کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص حاکمیت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در مناطق مرکزی و جنوبی این استان و شهرستان‌های گرمی مغان و انگوت از اواخر وقت دوشنبه چهارم اردیبهشت تا عصر سه‌شنبه پنجم اردیبهشت هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس گزارش هواشناسی اردبیل، بارش باران غالبا به صورت رگبار و رعد و برق ( به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر ) ، وزش تندبادهای موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ انتظار می‌رود.

آبگرفتگی معابر عمومی به ویژه در مناطق کوهستانی ، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها ، جاری شدن روان آب ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها ، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها ، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان تاکید کرده است.

این اداره کل با اشاره به احتمال بروز رخداد تگرگ ، بر لزوم توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از وارد شدن خسارت به باغات تاکید کرده است.

۲ روز پیش در اثر وقوع سیل در گرمی مغان و انگوت یک نفر جان باخت ، خسارات زیادی به راه‌های ارتباطی چندین روستا وارد شده و بیش از ۴۰۰ راس از احشام سبک و سنگین روستاییان نیز تلف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha