خیز بی‌صدای کرونا ؛ دست و پنجه نرم کردن ۱۶۱ بیمار کرونایی با مرگ در فارس

شیراز-ایرنا- طبق آخرین آمارها از وضعیت کرونا، این بیماری همچنان در جهان قربانی می‌گیرد و در ایران هم هنوز آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری به ثبت می‌رسد؛ این در حالیست که هم اکنون ۱۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز موج جدید ابتلا به کرونا و افزایش بیماران سویه جدید این بیماری از ابتدای سال ۱۴۰۲ روند صعودی بستری بیماران مبتلا هنوز متوقف نشده است.

اگرچه در برخی روزها آماری از مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نمی‌شود اما همچنان افراد بسیاری به این بیماری مبتلا و بر اثر تشدید علائم کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

بنابر جدیدترین آمار جهانی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا تاکنون به ۶۸۶ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۳۸ نفر رسیده و مرگ ۶ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۸۳۷ بیمار نیز تایید شده است.

خیز بی‌صدای کرونا ؛ دست و پنجه نرم کردن ۱۶۱ بیمار کرونایی با مرگ در فارس

بر اساس آمار رسمی ارایه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته، کرونا در جهان جان ۱۰۰ بیمار را گرفته و ۳۸ هزار و ۷۱۶ ابتلای جدید نیز در همین بازه زمانی ثبت شده است.

همچنین روسیه با ثبت ۳۲ فوتی، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونایی و کره جنوبی با ثبت بیش از ۱۱ هزار ابتلای جدید، بالاترین رقم مبتلایان روزانه را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده‌اند.

بنابر این آمار،ایران با مجموع هفت میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۹۷ مورد ابتلا و ۱۴۵ هزار و ۸۳۷ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

۱۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در فارس
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۰۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۴۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۹۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۳۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۹۱۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۱۱۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

خیز بی‌صدای کرونا ؛ دست و پنجه نرم کردن ۱۶۱ بیمار کرونایی با مرگ در فارس

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۴۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۱۵ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۱۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۳۱۷ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha