خیرین اردبیلی بیش از ۹ میلیارد ریال به پویش هلال رحمت کمک کردند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان امسال خیرین این استان ۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برای اجرای طرح پویش "هلال رحمت" کمک کردند.

به گزارش ایرنا حمید قویدل روز دوشنبه در جلسه هیات رئیسه هلال احمر استان با اعلام این خبر اظهار کرد: با این میزان کمک یکهزار و ۵۰۷ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شد.

وی نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری و داوطلبی در تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های کم‌برخوردار شهری و روستایی را از اهداف اجرای پویش هلال رحمت ذکر کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین به اجرای موفق طرح زمستانه هلال احمر اردبیل اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال احمر روزانه ۱۵۰ نفر روز عملیات امداد را در مناطق مختلف استان انجام دادند ، تمام شعب در آماده‌باش بود و تیم‌های واکنش سریع هم فعال بودند.

قویدل به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و  در عین حال گفت: در تعطیلات نوروز امسال آمار فوتی‌ها سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: امدادگران هلال احمر استان در تعطیلات عید به هزار و ۸۳۶ مسافر در راه مانده در شرایط سخت برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.در این مدت به ۹۶ مصدوم کمک شد و به ۱۷۸ نفر مسافر نیز در پایگاه‌های هلال احمر استان اسکان داده شد.

وی افزود: استقبال از برنامه‌های بخش جوانان هلال احمر استان در ۱۱ پست پرشور بود ، ۲ گروه سحاب نیز فعال بودند و در قالب برنامه‌های آن به ۲ هزار و ۴۳۱ نفر امدادرسانی شد. ضمن اینکه در پایگاه‌های جوانان هلال احمر استان فضایی برای دوستداران کودک ایجاد و هزار و ۷۲۴ کودک با برنامه های جذاب سرگرم شدند.

انجام معاینات ۷۲۰ نفر برای اعزام به مکه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل درباره برنامه حجاج استان نیز اضافه کرد: امسال قرار است ۷۲۰ نفر از این استان در قالب پنج کاروان به مکه اعزام شوند ، معاینات پزشکی این حجاج به طور کامل انجام شده و منتظر ارائه واکسن هستیم و خردادماه اولین کاروان اردبیل عازم مکه خواهد شد.

وی تسویه بدهی‌های تمام اسناد مانده هلال احمر استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون ، تعمیر و بازسازی خودروهای هلال احمر و پرداخت حق‌الزحمه‌های آموزشی را از اقدامات هلال احمر استان ذکر کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ارزیابی‌های استانی و کشوری رتبه عالی را به خود اختصاص داده است.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha