بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بهره‌مندی از بخش‌های دانش‌بنیان دانشگاهی برای ساخت مسکن ارزان قیمت، گفت: این دانشگاه در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت‌های دانش‌بنیانی در ارزان سازی قیمت تمام شده نقش‌آفرینی کنند، حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدمهدی طهرانچی» امروز (۴ اردیبهشت) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بین آن دانشگاه و وزارت راه و شهرسازی، افزود: این تفاهم‌نامه برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و مسکن‌های استیجاری مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه ساخت این واحدها از موضوعاتی است که هیات امنای دانشگاه یک سال گذشته برای آن برنامه‌ریزی کرد و به اجماع رسید، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی برای این مهم پیگیر است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت‌های دانش‌بنیانی در ارزان‌سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند، حمایت می‌کند.

طهرانچی تاکید کرد: تولید مسکن محقق نمی‌شود مگر آنکه بتوانیم به عنوان کنشگر موثر این حوزه فعالیت داشته باشیم و بخش‌های دانش بنیان را برای حمایت از ساخت مسکن صنعتی و تولید دانش بنیان حمایت کنیم، که در این بخش تمامی حوزه‌های عمران و معماری و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت موثری خواهند داشت.

وی گفت: در تلاش هستیم تا در تولید مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن و رسیدگی به خواست‌های هیات علمی جوان و کارکنان کشور ایفای نقش کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اراضی این دانشگاه وقفی نیست و تنها مساحت کمی از اراضی وقفی به شمار می‌روند که در طرح تولید مسکن مورداستفاده قرار نخواهند گرفت، بیان کرد: اراضی دانشگاه آزاد اسلامی که برای اجرای طرح تولید مسکن معرفی شده، زمین‌هایی هستند که به عنوان پردیس دانشگاه نیستند و با این کار در حال مولدسازی هستیم. همچنین بخشی از اراضی زمین‌هایی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت راه و شهرسازی گرفته بود.

طهرانچی تصریح کرد: زمین‌های دانشگاه آزاد معدود زمین‌های وقفی است که در این طرح اجرا نمی‌شود.

وی گفت: مجموعه تعاونی‌های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید مسکن فعال خواهند شد. با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توافق شده و تعاونی‌ها فعال شده‌اند. در ۶ ماه آینده شاهد کنشگری فعال دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha