سفیر بلاروس از توانمندی‌های لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی دیدن کرد

مشهد-ایرنا- دمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران روز دوشنبه ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خراسان رضوی، از توانمندی های حمل و نقل و سایت ریلی این منطقه بازدید و با ظرفیت های این منطقه آشنا شد.

فرماندار سرخس عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اهداف سفیر بلاروس در این بازدید، بررسی فعالیت های ترانزیتی، تاسیسات ترانشیپمنت کالا و سایت تعویض بوژی قطارهای باری بوده است و در این زمینه گفت وگویی هایی نیز صورت گرفت.

حسن نوری زاده افزود: از آنجایی که بلاروس توانمندی های قابل توجهی در حوزه تجهیزات کشاورزی و ساخت تراکتور دارد، فعالیت مشترک در این حوزه در منطقه ویژه سرخس می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

فرماندار سرخس با بیان اینکه بلاروس نیز در وضعیت اعمال تحریم به سر می برد، اظهار داشت: به نظر می رسد فعالیت‌های این کشور در سرخس بدون دغدغه از وضع تحریم های احتمالی صورت گیرد.

سفیر بلاروس از توانمندی‌های لجستیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی دیدن کرد

محمدرضا برهمند، رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز به ایرنا گفت: هدف سفر کالتسوف آشنایی با ظرفیتهای تجاری منطقه ویژه و معرفی این سایت تجاری و بازرگانی به سرمایه گذاران بلاروس است.

در سال گذشته شرکت‌ها و هلدینگ‌های خارجی از کشورهای چین، روسیه، ترکیه، امارات و افغانستان، ۹۰ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری کردند.

برای اطلاع از وضعیت سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیشتر بخوانید.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حمایت آستان قدس رضوی در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha