زیرساختهای شهرستان تاریخی کلات با جمعیت بالای گردشگران تناسب ندارد

مشهد-ایرنا- فرماندار کلات گفت: زیرساختهای خدماتی و امکانات شهرستان تاریخی کلات متناسب و در خور میزبانی از جمعیت بالای گردشگران نیست.

علی صلاحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۲۰۰ هزار گردشگر معادل بیش از چهار برابر جمعیت شهرستان کوهستانی و ییلاقی کلات طی تعطیلات عید فطر از این شهرستان و زیبایی های تاریخی و طبیعی آن دیدن کردند.

وی بیان کرد: جمعیت گردشگران بواسطه آمار به دست آمده از تردد شمار خودوریی شهر چنار در مسیر مشهد-کلات و ترددهای عید فطر در مسیر درگز و مسافران مسیر سرخس به دست آمده که از حضور کم نظیر گردشگران در شهرستان حکایت دارد.

فرماندار کلات به جاذبه های متنوع طبیعی و تاریخی این شهرستان اشاره و افزود: آبشارها، رودخانه ها، سدها و مناظر طبیعی و کوهستانی و سایت های تاریخی شهرستان جمعیت انبوه گردشگران را به این خطه می کشاند.

وی گفت: تامین اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری، هتل، خدمات بهداشتی و درمانی، اطلاع رسانی اماکن اقامتی برای گردشگران و البته راه اندازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کارآمد در مسیر مشهد -کلات از جمله چالش های خدمت رسانی برای میزبانی شایسته از گردشگران شهرستان ییلاقی کلات است.

چالشهای زیرساختی شهرستان کلات را در حوزه حمل و نقل، مخابرات و خدمات بانکی بخوانید.

بر اساس اعلام خانه بهداشت، شهرستان مرزی کلات ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد که البته در فصول کشاورزی جمعیت ساکن شهرستان از ۵۰ هزار نفر نیز فراتر می رود.

شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است.

حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha