۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85091856
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

خانواده‌های گیلانی برای سنجش سلامت نوآموزان نام‌نویسی کنند

رشت- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: خانواده‌ها برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان، برخلاف سال‌های گذشته خودشان باید در سایت اینترنتی نام‌نویسی اقدام کنند.

رقیه کریمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت نام‌نویسی نوآموزان در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی اظهار کرد: سال‌های گذشته مدیران مدرسه‌ها این کار را انجام می‌دادند اما بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال خانواده‌ها باید وارد عمل شوند و بر همین اساس برای زیر پوشش قرار گرفتن نوآموزان در این طرح خانواده‌ها به سایت مورد نظر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با ثبت‌نام در سامانه مورد اشاره از روز، ساعت و پایگاه سنجش سلامت فرزند خود مطلع می‌شوند، افزود: بر اساس آمارها تا ۳۱ فروردین امسال نوبت‌گیری برای سنجش ۱۵ هزار و ۶۵۷ نوآموز از سوی خانواده‌هایشان انجام شده است و تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر سنجش شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان بیان کرد: ۲۱ مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و ۱۹ پایگاه مدرسه‌ای در حال حاضر برای اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان گیلان فعال است.

وی اضافه کرد: امسال در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان به صورت هماهنگ کشوری در کنار پایگاه‌ها، مرکزهای آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری نیز برای اجرای این طرح شامل سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی فعال شده است.

کریمی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان گیلانی به صورت هماهنگ کشوری از بهمن سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۰ خرداد امسال ادامه دارد، عنوان کرد: این طرح در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می‌گیرد و در صورت مشکوک بودن نوآموزی به بیماری یا نارسایی جسمانی، وارد مرحله تخصصی و به مرکزهای پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شود.

وی یادآور شد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عامل‌های موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به‌هنگام نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از هدف‌های اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

افزون بر ۳۷۰ هزار نفر دانش‌آموز در چهار هزار واحد آموزشی استان گیلان در حال حاضر به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha