۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85091956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واقعه طبس یکی از صدها مصادیق حقانیت انقلاب اسلامی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه طبس گفت: حقانیت انقلاب اسلامی صدها و هزاران مصداق دارد که یکی از این مصداق‌ها واقعه طبس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس که در مسجد شکر این شهرستان برگزار شد افزود: واقعه طبس برگ زرینی در پرونده انقلاب اسلامی ایجاد کرد و مایه اقتدار انقلاب و نظام اسلامی شد.

وی با بیان اینکه شهید "محمد منتظر قائم" به عنوان تنها شهید این واقعه و منشاء عزت و عظمت برای انقلاب اسلامی است گفت: حادثه طبس یک واقعه و نه یک رخداد است که برای همیشه در تاریخ انقلاب اثرگذار و ماندگار شد.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه خداوند متعال همیشه پشتیبان انقلاب ما بوده است خاطرنشان کرد: به ذهن هیچ یک از مردم ایران خطور نمی‌کرد که در این صحرای دوردست، دشمن با رصدهای اطلاعاتی کامل نیروهای خود را با تجهیزات و امکانات نظامی پیشرفته پیاده کند و با امداد غیبی شکست بخورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان ما اشتباهات محاسباتی زیادی داشتند و به خاطر اشتباهات محاسباتی ضربه هم خورده‌اند افزود: چرا که دشمنان این امدادها و نیروی غیبی الهی را در مخیله خود نمی‌توانند بگنجانند.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: امام راحل درخصوص واقعه طبس فرمودند "شن‌ها مامور خداوند بودند" همچنین جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه دشمن، فتنه‌ها و کودتاهای تمام عیار از دیگر اسناد گویای حقانیت نظام و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما میراث‌دار برکت خون صدها هزار شهید از جمله شهید منتظر قائم هستیم گفت: شهدا با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند تا این شجره طیبه آثار و برکات فراوانی در سطح جهان تحت عنوان بیداری اسلامی داشته باشد.

امام جمعه طبس عنوان کرد: امروز تحلیلگران یکی از مهمترین عوامل ضعف آمریکا و اسرائیل را وجود انقلاب اسلامی می‌دانند و همه به خصوص نسل جوان بدانند که انقلاب اسلامی ما از یک حقانیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دشمن در همه فتنه‌ها و توطئه‌هایی که علیه نظام اسلامی طراحی کرده، شکست خورده و امروز دشمنان در طرح جدیدی که علیه نظام و انقلاب اسلامی دیده‌اند به دنبال ترویج گناه، بی‌بند و باری و فساد هستند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: در وصیت‌نامه شهدا چقدر پیام‌هایی تحت عنوان حفظ نظام و انقلاب، حفظ ارزش‌ها و ارزش‌مداری، رعایت حیا، عفاف و نجابت داریم و دشمنان امروز می‌خواهند از راه ترویج گناه و فساد، انقلاب اسلامی را به چالش بکشانند که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: همه مردان و زنان به خصوص نسل جوان و نوجوان به عنوان نقش اثرگذار آینده باید موضوع حیا، عفاف و حجاب را به عنوان یک اصل و قانون در دستور کار قرار دهند تا بار دیگر دشمنان مایوس شوند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت برسد.

شکرگزاری برای امداد غیبی و نصرت الهی

همسر شهید "محمد منتظر قائم" تنها شهید واقعه طبس نیز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم نوعی شکرگزاری از امداد غیبی و نصرت الهی است.

صدیقه بیگم مدرس ثانوی با بیان اینکه حادثه طبس سرآغازی برای دفع هیمنه آمریکا زیر شن‌های روان و اضمحلال قدرت آمریکاست افزود: صحرای طبس در طول تاریخ، تفسیر مجدد سوره فیل و شکست قلدران لشکر ابرهه توسط پهپادهای بدون سرنشین خداوند و حادثه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر است.

وی اظهار داشت: ناکامی آمریکا در توطئه‌های شوم، حقانیت انقلاب و جمهوری اسلامی است چرا که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی جهان در برابر اراده الهی و شن‌های صحرای طبس حرفی برای گفتن نداشته و ندارند.

همسر شهید گفت: به فضل الهی و مقاومت و ایستادگی ملت قهرمان ایران تحت امامین انقلاب، انقلاب اسلامی مقتدرتر از گذشته آرمان‌ها و اهداف را دنبال می‌کند و دشمنانش در حال افول و ضعیف شدن هستند، این جمله تاریخی امام راحل که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" برای جهانیان در حال اثبات شدن است.

وی افزود: اینجانب همسر شهید محمد منتظر قائم ضمن قدردانی و سپاس از همه مسئولان و عزیزانی که برای این مراسم برنامه‌ریزی کردند چند جمله را به عنوان تکلیف یادآور می‌شوم.

مدرس گفت: اول از همه مردم ایران و جهان اسلام عاجزانه می‌خواهم این جملات ارزشمند سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت را سرلوحه زندگی خویش قرار دهند و به آن عمل کنند،"والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی دلی و همدلی ما با این حکیمی است که امروز عرصه انقلاب را به دست دارد".

وی با بیان اینکه ولایت فقیه بزرگترین میراث حضرت روح‌ الله و ضامن ثبات و تعالی جمهوری اسلامی است افزود: ولایت فقیه نعمتی بزرگ برای جهان اسلام و بشریت است و به کسانی که با بن بست‌های فکری و طرح مسائلی مانند رفراندوم به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند اعلام می‌کنیم که اتحاد و وحدت ملی همه گروه‌ها وظیفه شرعی و عقلی و مهمترین راهبرد برای شکست دشمن است.

همسر شهید منتظر قائم در سومین نکته خود اظهار داشت: حجاب یکی از ضروریات دین مبین اسلام است و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب فروپاشی بنیاد خانواده‌ها می‌شود، ضمن قدردانی و حمایت از بیانیه وزارت کشور و نیروی انتظامی از همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه می‌خواهیم تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و جبهه استکبار افول خود را نظاره‌گر است و با امپراتوری رسانه خود با استفاده از تحریف و کتمان حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی و وارونه سازی واقعیت‌ها به دنبال ایجاد ناامیدی و از بین بردن یکپارچگی ایران اسلامی است لذا از تمامی جریان‌های دلسوز کشور می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین، بیان حقایق و ارزش‌های انقلاب اسلامی، توطئه شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

مدرس افزود: در پایان ضمن حمایت قاطع از دولت انقلابی آیت الله رئیسی و خدمتگزاران پرتلاش نظام انتظار داریم به پاس وفاداری همه جانبه مردم در همه عرصه‌ها به ویژه راهپیمایی روز قدس امسال و ۲۲ بهمن سال گذشته با اتخاذ اقدامات اساسی برای مهار تورم و رشد تولید، تنگناها و فشارهای معیشتی این ملت عزیز را مرتفع کنند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با تقدیم لوحی از همسر شهید منتظر قائم تجلیل کرد.

محمد منتظر قائم سال ۱۳۲۷ هجری شمسی در شهر فردوس خراسان جنوبی به دنیا آمد و در کودکی به یزد رفت.

وی اولین فرمانده سپاه پاسداران یزد و نخستین شهید مبارزه با نفوذ نظامی آمریکا به ایران است که پنجم اردیبهشت‌ ۱۳۵۹ در حمله نظامیان آمریکایی به ایران در صحرای طبس به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید شاخص کشور در آرامستان خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

عملیات نظامی آمریکا با نام «پنجه عقاب» از سوی نیروهای ویژه ارتش این کشور (دلتا فورس) با هدف آزادسازی جاسوسان خود در تهران، طراحی و اجرا شد. هواپیماها و بالگردها نظامی آمریکا وارد فضای پروازی ایران شدند ولی بامداد پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ چند فروند بالگرد و هواپیمای آنها با وقوع توفان شن در صحرای طبس از بین رفت و دچار شکست خفت‌بار شدند.

در این واقعه که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، هشت تن از نیروهای آمریکایی کشته شدند و باقیمانده نیروها فرار کردند.

نظامیان آمریکایی ۴۳ سال قبل در محلی فرود آمدند که در این محل موزه بین‌المللی استکبارستیزی در حال ساخت است و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در مسجد شکر طبس برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان طبس در فاصله ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد و با چهار استان یزد، کرمان، اصفهان و سمنان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha