توزیع روزانه ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان بوشهر/ آبفا مسئول تامین آب‌ خانه‌باغ‌ها نیست

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با وجود توزیع روزانه ۴۵۰ هزار متر مکعب آب شرب در استان بوشهر، با کمبود آب در بخشی از نقاط استان مواجه هستیم که بخشی به دلیل مصرف‌های غیرمجاز و به خصوص خانه‌باغ‌ها است.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن عالی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود و تنها راه دغلبه بر مشکلات، مصرف بهینه و صحیح توسط شهروندان است.

وی افزود: آبفا مسئول تامین آب خانه‌باغ‌ها، گلخانه‌ها و دام‌های سنگین نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیرمجاز با مصرف بالا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

عالی عنوان کرد: ۹۰ درصد مشترکین آب در این استان بخش خانگی است و بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰ درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیرمجاز را جمع آوری می‌کنیم.

وی گفت: با توجه به تعییرات اقلیمی که با افزایش دما و کاهش بارش‌ها همراه است، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد هر چند با وجود پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در استان، به دنبال افزایش ظرفیت تولید آب شرب هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha