ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

تهران- ایرنا- در ترکیب منتخب هفته‌ بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس با توجه به برد بزرگ در مقابل استقلال با پنج نماینده صدرنشین است و نکته جالب این است که بر خلاف هفته‌های گذشته، تیم‌های استقلال و سپاهان هیچ نماینده‌ای ندارند. 

به گزارش ایرنا، هفته بیست‌ و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار طی ۲ روز به انجام رسید و ۱۲ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد. فقط ۵ تیم میزبان به برتری رسیدند و ۳ دیدار نیز برنده نداشت تا در این هفته هیچ تیم میهمانی برنده نباشد.

در ترکیب منتخب هفته شاهد حضور نمایندگان ۶ تیم مختلف هستیم. پرسپولیس با توجه به برد بزرگ در مقابل استقلال با پنج نماینده در صدرنشین است و تیم‌های مس‌رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان با ۲ سهمیه در رده دوم قرار دارند. نکته جالب ترکیب این هفته این خواهد بود که بر خلاف هفته‌های گذشته تیم‌های استقلال و سپاهان هیچ نماینده‌ای ندارند.

دروازه‌بان: حامد لک (مس‌رفسنجان)

دربی شهر کرمان با برتری مس‌رفسنجان به پایان رسید و در این دیدار حامد لک عملکرد خیلی خوبی داشت و موفق شد دروازه خود را در مقابل حملات مس کرمان بسته نگه دارد. لک در این دیدار ۳ واکنش عالی داشت که مهم‌ترین آن در وقت‌های اضافی بود جایی که موفق شد ضربه سر محمدامین کاظمیان را به زیبایی از زیر طاق دروازه بیرون بکشد و دوازدهمین کلین‌شیت خود را در این فصل به دست بیاورد. پارسا جعفری گلر ۲۳ ساله و جوان ذوب‌آن نیز در این هفته عملکرد درخشانی داشت و موفق شد به خوبی جای خالی حبیب فرعباسی را پر کند و دروازه این تیم را بسته نگه دارد.

ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

مدافعین: محمدامین حزباوی(فولادخوزستان)، علیرضاخوشکفا(ملوان)، علی نعمتی و مرتضی پورعلی‌گنجی(پرسپولیس)

حزباوی کاپیتان تیم فوتبال جوانان موفق شد تک گل ۳ امتیازی فولاد در مقابل نفت‌مسجدسلیمان را به ثمر برساند. ستاره جوان و استعداد پرورش یافته اکادمی فولاد، بار دیگر با تاثیرگذاری مستقیم در بازی تیمش داشت و بعد از دعوت به تیم ملی انگیزه بالایی به دست آورده که در این فصل با عملکرد فوق‌العاده‌اش سایر مدافعین میانی فولاد را پشت خط خود نگه داشته است.

خوشکفا در تساوی ارزشمند ملوان در مقابل تیم پرمهره و با انگیزه سپاهان نقش بسیار موثری داشت. این مدافع به خوبی موفق شد به همراه دیگر عناصر خط دفاعی ملوان حملات پرتعداد سپاهانی‌ها را خنثی کند و همچنین در فاز هجومی نیز به زیبایی با ضربه سر پاس تک گل ملوان را به نام خود ثبت کند.

نعمتی به خوبی جواب اعتماد یحیی گل‌محمدی را در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس در شهرآورد حساس پایتخت داد و عملکرد بدون نقصی را از خود به نمایش گذاشت و بهترین بازیکن پرسپولیس در دیدار مقابل استقلال از نگاه متریکا بود تا سرخ‌پوشان یک کلین‌شیت طلایی با برد و صدرنشینی را جشن بگیرد.

در روزی که پرسپولیس موفق شد در مقابل یکی از بهترین‌ خط حمله‌های لیگ دروازه خود را بسته نگه دارد مرتضی پورعلی‌گنجی عملکرد بدون نقصی در دربی به نمایش گذاشت و اجازه فرصت گلزنی به مهاجمین استقلال را نداد و همچنین در نبردهای هوایی نیز موفق بود و چندین بار مانع از شوت‌زنی مهاجمین این تیم به سمت دروازه بیرانوند شد.

ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

هافبک‌ها: محسن‌آذرباد(مس‌رفسنجان)، طالب‌ریکانی(صنعت‌نفت‌آبادان) و مهدی ترابی(پرسپولیس)

آذرباد موفق شد تک گل ۳ امتیازی مس‌رفسنجان را در دربی کرمان به ثمر برساند. کاپیتان مسی‌ها روی پاس گادوین منشا دروازه تیم هم نام و هم استانی را باز کرد تا بهترین بازیکن تیمش در این دیدار لقب بگیرد. او چند پاس کلیدی هم به مهاجمان تیمش در طول بازی داد تا عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشته باشد.

در روز درخشان صنعت‌نفت مقابل نساجی بدون شک طالب ریکانی کاپیتان این تیم ستاره این دیدار بود که موفق شد با هت‌تریک پررنگ‌ترین نقش را در برتری چهار گله آبادانی‌ها داشته باشد و امید نفتی‌ها را برای بقا در لیگ زنده نگه دارد.

ترابی هشتمین پاس گل خود را در حساس‌ترین شهرآورد تاریخ به ثبت رساند و عملکرد خیلی خوبی در خط هافبک پرسپولیس داشت و روز سختی را برای مدافعین استقلال رقم زد تا یک‌بار دیگر شایستگی‌های خود را ثابت کند.

ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

مهاجمین: محمدقنبری(تراکتور)، احمد شریعت‌زاده(صنعت‌نفت‌آبادان) و عیسی آل‌کثیر(پرسپولیس)

سومین گل فصل قنبری بسیار برای او شیرین بود زیرا ۳ امتیاز حساس را برای تراکتور به ارمقان آورد. وینگر ۲۵ ساله تی‌تی‌ها درحالی مقابل پیکان سومین گل فصل خود را به ثمر رساند که تا به حال سه پاس گل هم داده و در این دیدار جواب اعتماد سرمربی اسپانیایی را به خوبی با گلزنی و تلاش زیاد طول بازی داد.

عملکرد درخشان مهاجم ۲۰ ساله صنعت‌نفت در چند هفته گذشته باعث شده آبادانی‌ها برای بقا در لیگ امیدوارتر شوند. شریعت‌زاده پس از گلزنی در مقابل ملوان و مس‌کرمان در دیدار با نساجی نیز یکی از ستاره‌های این تیم بود و موفق شد یک خطای پنالتی را بدست بیاورد و یک پاس گل نیز به نام خود ثبت کند.

آل‌کثیر تعویض طلایی یحیی گل‌محمدی بدون شک مهم‌ترین گل فصل پرسپولیس را در حساس‌ترین شهرآورد تاریخ به ثمر ساند. عیسی با یک سرتوپ تماشایی موفق شد به زیبایی دروازه استقلال را باز کند تا پرسپولیس به صدر جدول صعود کند و شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد. او با این گل نشان داده دوباره می‌تواند به مرد شماره یک یحیی در خط حمله تبدیل شود.

ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی(پرسپولیس)

فاتح بزرگ‌ترین بازی هفته که حالا با تساوی سپاهان در مقابل ملوان شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی دارد. سرمربی پرسپولیس به عقیده خیلی از کارشناسان توانست به خوبی و با آنالیز دقیق از استقلال راه‌های نفوذ و نقاط قوت این تیم را مختل کند و در زمان مناسب با تعویضی هوشمندانه نتیجه دربی را به سود خود تغییر دهد.

ترکیب منتخب هفته بیست‌وهفتم؛ قرمز پر رنگ با طعم دربی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha