۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85092081
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میدان عمل تحقق شعار امسال حوزه کارگری است

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85092081
میدان عمل تحقق شعار امسال حوزه کارگری است

خمین – ایرنا – نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: میدان عمل تحقق مهار تورم و رشد تولید حوزه کارگری است چرا که توجه به این بخش مصداق حمایت از تولید داخل است.

به گزارش ایرنا ، «علیرضا نظری» روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته کارگر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) خمین، افزود: فرهنگ کار و فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید اولویت اصلی کشور باشد.

وی ادامه داد: کارگران به عنوان سربازان خط مقدم عرصه تولید، نقش مهمی در خنثی‌سازی تحریم‌های دشمنان داشتند و رسیدگی به این قشر از جامعه باید سرلوحه امور نهادهای متولی باشد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت با انتقاد از ترویج فرهنگ پشت میز نشینی و تقابل کار و علم‌آموزی در مراکز آموزشی گفت: افراد باید از دوران مدرسه یاد بگیرند که مهارت آموزی و علم آموزی برای اشتغال در آینده ضروری است.

نظری افزود: برخی دانش آموختگان دانشگاهی که نتوانستند در بخش دولتی استخدام شوند از اشتغال در بخش‌های غیر دولتی خوددداری می‌کنند.

وی، مصرف کالاهای با کیفیت تولید داخل با نشان تجاری خارجی را یکی از عوامل ضربه به تولید و اشتغال در کشور دانست و گفت: خرید محصولات تولید داخل بستر اشتغال، رشد تولید و رقابت با محصولات خارجی را فراهم می‌کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر به روزرسانی تجهیزات و آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان اظهار کرد: مهارت‌های آموخته شده به مهارت آموزان پاسخگوی نیاز صنعتی خمین نیست.

نظری ادامه داد: نیروی انسانی دارای مهارت متناسب با صنعت محوری ترین بخش سرمایه گذاری در خمین است.

وی خاطرنشان کرد: داشتن مهارت متناسب با صنایع راه اندازی شده در این خطه زمینه اشتغال برای افراد جویای کار و متقاضی تسهیلات تبصره ۱۸ را فراهم می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تعداد کارگران شهرستان خمین در سال گذشته با رشد ۷.۵ درصد و به ۱۲ هزار و ۸۱ نفر رسیده است و ۸۴۱ نفر به جمعیت کارگری شهرستان افزوده شده است.

«جمشید امیدی» ادامه داد: ۶۰ درصد شاغلان استان مرکزی معادل ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

وی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی از ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه در سال ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۷۲۱ کارگاه در سال گذشته رسید که بیانگر افزایش 2 و نیم درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۱۴ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان و هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی برای تکمیل استخر مجموعه ورزشی و فرهنگی کارگران خمین تامین اعتبار شده است.

در نخستین روز از هفته کارگر زنگ ورزش کارگران استان مرکزی با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در پتروشیمی خمین نواخته شد و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خانواده شهدی رضا هاشمی از شهدای کارگری خمین دیدار کرد.

بازدید از مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران خمین با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستانی از دیگر برنامه‌های نخستین روز گرامیداشت هفته کارگر در خمین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha