جبلی: می‌توان برنامه‌های معارفی را با نشاط همراه کرد

مشهد-ایرنا- رییس سازمان صدا و سیما گفت:به دنبال رویکردهای جدید نوآورانه و خلاقانه در برنامه‌های معارفی و قرآنی صدا و سیما هستیم تا با نشاط، سرگرمی و شادی همراه باشند که برنامه "محفل" اثبات کرد این اتفاق می‌تواند رقم بخورد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی پیمان جبلی روز سه شنبه در دیدار با تولیت این آستان در مشهد افزود: سازمان صدا و سیما در حال طی کردن یک مسیر رو به جلو است و ریل‌گذاری که در طراحی رویکردها و سازوکارها شده است در نهایت باید منجر به تحول در محتوا شود که بخشی از نتایج این ریل‌گذاری‌ها در برنامه‌های رسانه ملی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور اظهار کرد: رسانه ملی خود را یکی از مصادیق مهم این فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌داند، لذا سند تحول این سازمان تدوین شده و امروز مسیر، هدف گذاری و ریل گذاری‌ها منطبق با منویات رهبری است منتهی باید تلاش کنیم تا این اهداف را محقق سازیم.

جبلی با اشاره به ایجاد استودیوهای مدرن و پیشرفته در حرم مطهر توسط آستان قدس رضوی، پیشنهاد راه اندازی واحد سیار حرم مطهر را به تولیت آستان قدس رضوی ارائه کرد.

وی با اشاره به ایجاد استودیوهای مدرن و پیشرفته در حرم مطهر رضوی توسط آستان قدس رضوی، پیشنهاد راه اندازی واحد سیار حرم مطهر را داد.

برنامه قرآنی و معارفی "محفل" با درونمایه شاد و سرگرم کننده در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان با حضور پنج میزبان بین المللی ، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روانه آنتن شبکه سه سیما شد.

رضوان درویش از سوریه، حسنین الحلو از عراق و غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد از ایران امسال با محفل قرآنی لحظات منتهی به افطار شبکه سه را رقم زدند و اجرای این برنامه بر عهده رسالت بوذری بود.

تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار گفت: رسانه باید با استفاده از هنر بتواند معارف اسلامی که بزرگان دین به نشر آن‎ها همت گماشتند و خون‌های پاک فراوانی در راه دفاع از آنان نثار شده را نشر دهد و در اذهان مخاطبان ماندگار سازد.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: هنر، یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم متعالی و غنی اسلامی به جامعه است و پیوند میان مفاهیم دینی و عرصه های مختلف هنری در رسانه‌ یکی از بهترین و اثرگذارترین راهکارها برای انتقال مفاهیم اسلامی و آموزه‌های دینی به جامعه است.

وی ادامه داد: برنامه جذاب "محفل" از صدا و سیما یکی از متفاوت‌ترین برنامه های دینی رسانه ملی بود که نشان داد می‌توان ارزش‌های دینی و فرهنگی را در قالب‌های هنری جذاب و شاد به جامعه منتقل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سازمان صدا و سیما و آستان قدس رضوی یک مجموعه هستند و ما برای استفاده از ایده‌های خلاقانه دست اندرکاران رسانه ملی برای فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر آمادگی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha