۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85092164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران خاص در لرستان پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۹۶ میلیارد ریال سال گذشته جهت درمان بیماران خاص تحت پوشش در استان توسط این بیمه هزینه شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بیمه سلامت لرستان، محسن اسدبیگی به رسانه ها اعلام کرد: در کل کشور ۸۶ هزار و ۴۲۹ نفر تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار دارند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۱۱ نفر مربوط به لرستان است و این استان رتبه اول کشور را در این بخش دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون سه هزار و ۳۴ پرونده بیماران خاص در استان پذیرش، ۲ هزار و ۶۹۷ فقره آن رسیدگی، همچنین ۱۶ هزار و ۵۴۶ بیمار صعب‌العلاج نشان‌دار و از خدمات بیمه‌سلامت بهره‌مند شده است که در این راستا ۹۶ میلیارد ریال طی سال قبل برای بیماران خاص هزینه شد.

وی گفت: در مجموع هزار و ۸۲۴ نفر شامل ۱۴۱ بیمار تالاسمی، ۴۳۰ بیمار همودیالیز، ۲۲۴ بیمار پیوند، ۹۳۰ بیمار ام‌اس و ۹۹ بیمار هموفیلی از خدمات بیمه‌سلامت لرستان بهره‌مند هستند.

اسدبیگی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر معادل ۶۲ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار داشت: از این تعداد ۶۱۷ هزار و ۴۰۶ نفر تحت پوشش بیمه صندوق روستایی، ۲۹۰ هزار و ۲۰۷ نفر تحت پوشش‌ بیمه‌سلامت همگانی، ۱۲۹ هزار و ۹۹۴ نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، ۱۰۰ هزار و ۹۲۸ نفر تحت پوشش صندوق سایر اقشار و هزار و ۴۸۵ نفر تحت پوشش صندوق ایرانیان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha