ساخت موزه استکبارستیزی در طبس نیازمند نگاه ملی است

بیرجند - ایرنا - رئیس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس گفت: برای ساخت و تکمیل این موزه باید نگاه‌های استانی تبدیل به ملی و نگاه‌های ملی تبدیل به بین‌المللی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین جهانبخش روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس که با حضور جمعی از مسوولان و مردم در مسجد شکر طبس برگزار شد افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ دستور ساخت موزه در صحرای طبس را دادند که تا سال ۱۳۹۹ اتفاقی در این خصوص نیفتاد و سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی این طرح مهم و ملی آغاز شد.

وی گفت: اگر قرار است بعد از ۴۰ سال مظلومیت و غربت، موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس نمادی از استکبارستیزی و الطاف خفیه الهی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی باشد باید نگاه‌ها درخصوص تسریع در ساخت این طرح مهم و ملی عوض شود و در راستای سرعت دادن به کار باید اعتبارات ملی و استانی طرح افزایش یابد.

رئیس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس ادامه داد: در سفر معاون اجرایی وقت رئیس جمهور به استان دستور اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب این موزه از نیروگاه حرارتی طبس را گرفتیم که قرار شد در اعتبارات سفر گنجانده شود.

وی گفت: همچنین برای ادامه برق‌رسانی پایدار به این موزه دستور تامین ۱۶ میلیارد تومان اعتبار را از معاون اجرایی رئیس جمهور اخذ کردیم که از استاندار درخواست داریم این موضوعات پیگیری شود.

جهانبخش با بیان اینکه برای تسریع در ساخت این موزه بین‌المللی نیازمند حمایت‌های مالی استانی هستیم تاکید کرد: باید بودجه ۴۰ میلیارد تومانی سال جاری این طرح ملی به موقع تخصیص یابد تا روند اجرای طرح سرعت بگیرد.

وی گفت: تامین آب مهمترین مشکل موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس است که در این زمینه ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نظامیان آمریکایی ۴۳ سال قبل در محلی فرود آمدند که در این محل موزه بین‌المللی استکبارستیزی در حال ساخت است و هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسوولان در مسجد شکر طبس برگزار می‌شود.

عملیات نظامی آمریکا با نام «پنجه عقاب» از سوی نیروهای ویژه ارتش این کشور (دلتا فورس) با هدف آزادسازی جاسوسان خود در تهران، طراحی و اجرا شد ولی بامداد پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ چند فروند بالگرد و هواپیمای آنها با وقوع توفان شن در صحرای طبس از بین رفت و دچار شکست خفت‌بار شدند.

مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شکر طبس برگزار و به طور زنده از شبکه استانی خاوران پخش شد.

مرکز شهرستان طبس در فاصله ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند قرار دارد و با چهار استان یزد، کرمان، اصفهان و سمنان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha