۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85092408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر چین به آلمان سفر می‌کند

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85092408
نخست وزیر چین به آلمان سفر می‌کند

تهران- ایرنا - یک منبع آگاه گفت اولاف شولتس صدراعظم آلمان از لی چیانگ نخست وزیر چین در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) به برلین دعوت کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، دفتر شورای اطلاعات دولت چین که از طرف دولت مرکزی مسائل رسانه ای را دنبال می کند درباره دعوت اولاف شولتس صدراعظم آلمان از لی چیانگ نخست وزیر این کشور به برلین در تاریخ ۲۰ ژوئن ( ۳۰ خرداد) تاکنون اظهارنظری نکرده است.

دولت شولتس در حال توسعه استراتژی جدید با چین برای کاهش وابستگی به این ابرقدرت اقتصادی آسیا که بازار مهمی برای کالاهای آلمانی است.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اولاف شولتس به عنوان نخستین رهبر کشورهای عضو گروه ۷ از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در جهان به پکن سفر کرد. اما اصطکاک و نقاط اختلاف میان دو کشور بر سر فشار آلمان برای دسترسی بیشتر برای شرکت هایش در بازار چین و عدم اطمینان و سوتفاهم های آلمان درباره سرمایه گذاری چین در زیرساخت های مهم در آلمان باقی ماند.

آنالنا بائربروخ وزیر امورخارجه آلمان هفته گذشته سفر اخیر به چین را چیزی " بیش از یک شوک " توصیف کرد و ادعا کرد چین بیشتر به رقیبی سیستماتیک تا شریکی تجاری تبدیل شده است.

چین نیز در عوض با انتقاد از وزیر امورخارجه آلمان سفر وی در ماه مارس به تایوان را زننده خواند.

باوجود این به نظر می رسد صدراعظم آلمان در تلاش است تا چین را به عنوان شریکی مهم در چالش هایی مانند صلح و تغییرات اقلیمی در فهرست قرار دهد درحالی که خطوط قرمزی برای هرگونه تغییر در شرایط موجود در تایوان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha