۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85092587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نویسنده صهیونیست: بهای عادی سازی روابط با عربستان، پذیرش طرح صلح عربی است

تهران- ایرنا- نویسنده و تحلیلگر صهیونیست گفت: عادی سازی روابط با عربستان هزینه دارد و هزینه آن پذیرش طرح صلح عربی از سوی اسرائیل است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، عکیوا الدار افزود: در صورتی که اسرائیل بهای عادی سازی با عربستان را بپردازد، این موضوع می‌تواند معادله را در میدان اعراب و ایران تغییر دهد.

رئیس سابق دفتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در واشنگتن در واکنش به به سخنان بنیامین نتانیاهو که گفته بود از نظر سعودی ها ایرانی ها دشمن و اسرائیلی ها دوست هستند اضافه کرد: رهبران سعودی درباره اینکه دوستان و دشمنانشان چه کسانی هستند در توهم به سر نمی برند.

الدار گفت: هر خبرنگار تازه کار اسرائیلی می توانست از نتانیاهو سوال کند که جناب نخست وزیر اگر موضوع اینطور که شما می گویید باشد پس چرا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از ایران درخواست می کند که پرچمش را در ریاض به اهتزاز درآورد و در همین حال، صهیونیست ها را از پایتخت کشورش دور نگه می دارد؟.

وی تصریح کرد: مدت هاست که از زبان نتانیاهو سخن راست و دقیق نشنیده ایم ولی روابط با کشوری ثروتمند و تولید کننده نفت می تواند معادله در صحنه عربی، فلسطین و حتی ایران را تغییر دهد ولی باید هزینه آن را پرداخت و بهای آن نیز پذیرش طرح صلح عربی است که مارس ۲۰۰۲ مطرح شد و ماه گذشته ۲۱ سالگی آن به پایان رسید.

این تحلیلگر اسرائیلی گفت: اسرائیل در مقابل عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی باید اجازه دهد کشور فلسطینی در سرزمین های اشغالی ۱۹۶۷ تشکیل شود و راه حلی مورد توافق برای مشکل آوارگان پیدا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha