رفع تصرف و آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه ها در سلسله

خرم آباد- ایرنا- رییس منابع آب سلسله گفت: سال گذشته۱۱هکتار از اراضی تصرف شده در حریم و بستر  سراب‌ها، رودخانه ها، چشمه ها و انهار به صورت کامل رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ذبیح جودکی روز سه شنبه در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز حریم و بستر رودخانه زز در محدوده روستای زیرگر، اظهار کرد: پس از بازدید میدانی و گزارش گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان سلسله مبنی بر ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه زز و کارشناسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره و تشکیل پرونده قضایی و طی روند قانونی و قضایی با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، کارکنان این اداره و کارگروه آزادسازی رفع تصرفات شهرستان به همراه نیروی انتظامی در محل حاضر و نسبت به آزادسازی و رفع تصرف ساخت و سازهای انجام شده و قلع و قمع درختان اقدام کردند.

وی افزود: در این عملیات، حدود نیم هکتار از حریم و بستر تصرف شده به صورت کامل رفع تصرف شد.

رفع تصرف و آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه ها در سلسله

جودکی افرود: با تلاش شبانه روزی همکاران و گروه گشت و بازرسی این اداره و با پشتوانه دستگاه قضایی این شهرستان در ۲ سال اخیر در سطح استان رتبه نخست در خصوص رفع تصرفات، نصب کنتور هوشمند و برخورد با متخلفین حوزه آب را توانستیم کسب کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان سلسله تنها شهرستانی است در استان که دارای چاه عمیق غیر مجاز نمی باشد و برای اولین بار بیش از 100 کنتور هوشمند در شهرستان نصب شده و بیش از ۴۵ هکتار از تصرفات حریم و بستر رودخانه ها طی ۲ سال گذشته رفع تصرف و آزادسازی شده است.

وی با اشاره به آزادسازی حدود ۱۱هکتار از اراضی شهرستان در سال گذشته، عنوان کرد: تا آخرین متراژ از تصرفات صورت گرفته در شهرستان با پشتوانه دستگاه قضایی به‌صورت کامل رفع تصرف خواهد شد.

️جودکی با بیان اینکه افرادی بدون اخذ مجوز و بصورت غیر قانونی نسبت به غرس نهال و ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها بخصوص رودخانه زز در سالهای گذشته اقدام کرده اند، تصریح کرد: انتظار می رود تمامی متصرفین نسبت به جمع آوری مستحدثات و جمع آوری فنس یا قلع و قمع درختان و عقب نشینی لازم در محدوده حریم و بستر رودخانه های شهرستان اقدام کنند در غیر این صورت با تشکیل پرونده قضایی و اخذ دستورات قانونی نسبت به رفع تصرفات اقدام و هرگونه خسارت ناشی برعهده متخلف بوده و تمامی هزینه های مربوطه از آنها اخذ خواهد شد.

رفع تصرف و آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی حریم رودخانه ها در سلسله

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلسله نیز با بیان اینکه درخصوص حقوق بیت المال و انفال عمومی با هیچ شخص خاطی و مقام و مدیری پیمان اخوت نداریم، افزود: در این راستا با قاطعیت با متخلفین و متصرفین حرایم آب، راه و منابع ملی و منابع طبیعی از طریق قانون به عنوان مدعی العموم برخود قضایی خواهد شد.

یونس آزادپور عنوان کرد: به تمامی کسانی که به هر نحوی انفال و حقوق عامه را رعایت نکرده و متصرف شده اند یا قصد تصرف منابع ملی را دارند هشدار می دهیم که بدون هیچگونه مماشاتی برخود قانونی صورت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha