آینده نگری در اجرای پروژه‌های شهری مورد توجه قرار گیرد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آینده نگری پروژه ها و برنامه‌های شهری باید مورد توجه قرار گیرد زیرا که برخی از طرح‌ها پس از مدت کوتاهی به دلیل عدم کیفیت، کارایی خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا محمد کرمی سه شنبه شب در جلسه با مدیران شهرداری زاهدان اظهار داشت: مدیران شهری راهبردهای شهری را تنها بر روی کاغذ اجرا

نکنند، بلکه در میدان عمل باید شاهد عملکرد این مدیران باشیم.

وی تاکید کرد: هر برنامه‌ای به ویژه در حوزه شهری باید از پیشینه‌ علمی قوی و برنامه ریزی بهره‌مند باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به بهره‌گیری از فضای سبز در طراحی‌ها، فرهنگ شهرنشینی استان، ارتفاع شهر و بقیه ارکان شهرسازی باید شهری زیبا ساخت.

کرمی بر رفع مشکلات در بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت بخش خصوصی و مشارکت شرکت های دانش بنیان در ایجاد تحول سریع شهر زاهدان تاکید و تصریح کرد: ایجاد تحول در ساختار شهری زاهدان به همت و اراده مسئولان مربوطه بستگی دارد.

کرمی گفت: جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدی فعال و تاثیر آنها در فعالیت شهرک‌های صنعتی، فعال شدن صادرات و واردات کالاها از طریق مرزهای استان، افزایش فعالیت بخش‌های دامداری، مرغداری، شیلات و ایجاد نخلستان همه بیانگر آینده درخشان این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شهر زاهدان پایتخت وحدت اسلامی کشور است، افزود: نگاه دانش بنیانی مسئولان و توجه به نمادهای واحد دینی در ساختارهای شهری باید برجسته باشد.

وی با تاکید بر افزایش ایجاد بازار و هتل ها در زاهدان گفت: ساماندهی بازار رسولی به عنوان بازار سنتی استان با توجه به پتانسیل‌های آن باید عملی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha