۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85092774
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سوریه: اسرائیل تنها دلیل ادامه رنج‌های مردم فلسطین است

تهران- ایرنا- «بسام صباغ» نماینده سوریه روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره اوضاع خاورمیانه و فلسطین برگزار شد، گفت که رژیم صهیونیستی تنها دلیل ادامه رنج‌های مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، صباغ نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در حالی که پیام «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور به نشست شورای امنیت را قرائت می کرد، گفت: مایه تاسف است که شورای امنیت اقدامی برای توقف جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌کند و از این رژیم حمایت می‌کند.

وی افزود: سوریه حملات نیروهای اشغالگر (رژیم) اسرائیل به مسجد الاقصی را قویا محکوم و از ادامه سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات اشغالگران با هدف شعله ور کردن منطقه و سوق دادن آن به سطوح بالاتر تنش و بی ثباتی ابراز تاسف می‌کند.

نماینده سوریه اضافه کرد، بحران‌های مکرر رژیم اشغالگر، رهبران شکست خورده آن را به صدور این بحران‌ها با حمله به مردم فلسطین و سرزمین‌های سوریه و تداوم رویکرد قانون زور و قانون جنگل سوق داده است.

صباغ گفت: جای تاسف است که برخی قاتل را با مقتول و قدرت اشغالگر را با ملت تحت اشغال و محروم از ابتدایی ترین حقوق خود مانند حق حیات یکی می‌دانند و سپس از طرفین می‌خواهند حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند.

نماینده سوریه افزود: (رژیم) اسرائیل تنها دلیل ادامه فاجعه مردم فلسطین است که آنها را با کشتار، ارتکاب جنایت، ارعاب، تصرف اموال و تخریب منازل از سرزمینشان بیرون راند و تبدیل به آوارگانی پراکنده در نقاط مختلف جهان کرد.

وی گفت: جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین اشغالی و نیز در جولان اشغالی سوریه از جمله دستگیری، کشتار، آوارگی و گسترش شهرک سازی‌ها، نقض فاحش قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

پیش تر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره خاورمیانه و فلسطین گفت که زمان پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی فرا رسیده است.

«تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با ابراز نگرانی جدی نسبت به تخریب و مصادره اموال متعلق به فلسطینیان تاکید کرد: همه شهرک‌های اسرائیلی بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی و مانعی اساسی برای صلح هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha