۷۰۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری مشغول تحصیل شدند

شهرکرد-ایرنا- سرپرست مدیریت امور پردیس‌های‌ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری گفت: سال گذشته این مجموعه دانشگاهی ۷۰۰ دانشجو معلم جدید را پذیرش کرد و با توجه به آغاز فرایند تدریس دانشجومعلمان ورودی سال ۹۸، دانشگاه فرهنگیان استان سهم بسزایی در تربیت معلم در استان داشت.

ذبیح‌الله کاوه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مانند سال‌های اخیر، چند سال پیش‌رو با چالش بازنشستگی معلمان مواجه است، بنابراین تربیت معلمان از اولویت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت در اُستان است.

وی تصریح کرد:سال گذشته به دلیل کمبود معلم در استان، با مجوز وزارت آموزش و پرورش شاهد تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان اُستان بودیم و ورودی‌های سال ۹۸ را که امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، زودتر برای تدریس در مدارس وارد آموزش و پرورش شدند و کلاس‌های این دانشجویان در آخر هفته‌ها تشکیل می‌شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان گفت:سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به دانشجومعلمان ورودی سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری مجوز تدریس در کلاس‌های درس را داد و هزینه‌ای را به عنوان حق‌التدریس به حقوق آنها اضافه کرد که این مبالغ پرداخت شده است و حدود ۲۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان از سال گذشته کار خود در آموزش و پرورش را آغاز کردند.

کاوه ادامه داد:دانشگاه فرهنگیان که از نظر ساختاری زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و از نظر علمی، مجوزها و تاییدیه ها زیر نظر وزارت علوم،تحقیقات و فناوری قرار دارد، طبق قانون متولی اصلی آموزش و تربیت کادر آموزشی و تربیتی برای مدارس کشور است.

وی خاطر نشان کرد:در صورت تامین زیرساخت‌های لازم، این دانشگاه می‌تواند مانند سال گذشته مجوز پذیرش ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر دانشجو معلم را در سال ۱۴۰۲ را کسب کند که تحقق این مهم می‌تواند علاوه بر حل مشکل کمبود معلم در استان تاثیر مهمی در ایجاد اشتغال برای استان داشته باشد.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های‌ دانشگاه فرهنگیان استان یادآور شد:مشکل عمده دانشگاه فرهنگیان استان در حال حاضر کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی و با توجه به تعریف ماموریت‌های جدید برای دانشگاه در حال حاضر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ "دانشجومعلم" در سه پردیس دانشگاه فرهنگیان در چهار رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند و پردیس‌های این دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در شهرهای شهرکرد و فرخشهر قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha