۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85092916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹۷۹ میلیون قرص نان در زنجان تولید شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85092916
بیش از ۹۷۹ میلیون قرص نان در زنجان تولید شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: سال گذشته با هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته، ۹۷۹ میلیون و ۷۹۸ قرص نان در استان پخت و توزیع شد.

ولی الله زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۱۴۷ هزار تن گندم برای تولید ۱۲۷ هزار و ۲۶۹ تن آرد خام خانه‌پز روستایی و مصارف نانوایی به کارخانجات آردسازی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: این میزان معادل سه میلیون و ۱۸۱ هزار کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد است که به واحدهای خبازی و خانه پز روستایی تحویل داده شد.

زمانی یادآور شد: گندم های مورد نیاز تولید آرد نوع یک و ۲ به ترتیب به قیمت کیلویی ۶ هزار و ۶۵۰ و ۹ هزار و ۱۲۰ هزار ریال برای تولید انواع آرد به کارخانجات آردسازی استان اختصاص داده می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه امکان خارج کردن آرد یارانه ای از شبکه توزیع وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر کیسه آرد یارانه ای نوع یک اکنون برای مصرف کنندگان واحدهای نانوایی با قیمت ۳۲۸ هزار ریال فروخته می شود این امکان وجود دارد که در بازار آزاد به قیمت سه تا چهار میلیون ریال به فروش برسد.

زمانی گفت: با هماهنگی‌هایی که از طریق بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است، بررسی و صحت عملکرد واحدهای نانوایی مشمول تخصیص آرد فوق العاده به صورت روزانه و مستمر مورد نظارت و کنترل قرار می گیرد تا آردهای یارانه‌ای از شبکه توزیع و مصرف شهروندان خارج نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha