۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85093003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوسان قیمت مصالح ساختمانی عامل افزایش نرخ مسکن است

مشهد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: نوسان قیمت مصالح ساختمانی همراه با افزایش نرخ دلار در سال گذشته رشد زیادی داشته است که این مسئله در کنار افزایش نرخ تورم باعث افزایش قیمت تمام شده مسکن در بازار شده است.

محمد عیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس شواهد نرخ مسکن شهر مشهد در سال گذشته بین ۴۵ تا ۴۷ درصد افزایش داشته که دلایل اصلی آن افزایش قیمت تمام شده تولید مسکن است.

رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: نرخ مسکن بی ضابطه در حال افزایش است و دولت باید مانند سال گذشته با ابلاغ یک دستورالعمل مانع از رشد بی رویه نرخ اجاره و رهن مسکن شود.

وی به معاملات مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته با وجود روند افزایشی قیمت مسکن، معاملات در بازار مناسب بود اما از ابتدای امسال رکود در معاملات آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رشد بی رویه اجاره بهای مسکن

رییس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: امسال صاحبخانه ها نرخ اجاره مسکن متناسب با تورم افزایش داده اند و تقریبا نرخ ها در بازار معاملات مسکن به صورت توافقی بین موجر و مستاجر است.

وی بیان کرد: پارسال دولت با ابلاغ دستورالعملی برای اجاره بهای مسکن ویژه مستاجرها مانع از رشد بی رویه آن شد، اما از ابتدای امسال تاکنون هیچ دستورالعملی در این خصوص ابلاغ نشده است.

عیدی با بیان اینکه تعرفه مشاورین از هشت سال قبل تاکنون تغییری نداشته است، گفت: هزینه کمیسیون مشاور بر مبنای هفت روز اجاره در ماه برای مستاجر و هفت روز اجاره برای موجر است، نرخ نامه پیشنهادی این اتحادیه به مسوولان ارایه شده و در حال بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha