۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85093099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران داخلی، وضعیت اقتصادی و تهدید خارجی پاشنه آشیل اسرائیل

تهران-ایرنا- نتایج نظرسنجی یک رسانه صهیونیست نشان می دهد که بحران داخلی، اقتصاد و تهدید خارجی از مهمترین پاشنه آشیل ها و خطرات پیش روی رژیم صهیونیستی از نگاه صهیونیستها به شمار می رود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت که با توجه به وجود اختلاف میان راستگرایان افراطی صهیونیست حاکم بر رژیم صهیونیستی و جناح چپگرایان درباره آینده این رژیم و گسست داخلی در سرزمین های اشغالی نتایج نظرسنجی انجام شده نشان می دهد تنها ۴۹ درصد صهیونیست ها اعلام می کنند که از «اسرائیلی» بودن خود راضی هستند که این میزان نسبت به سال قبل کاهش ۷درصدی داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بسیاری از راستگرایان افراطی که هم اکنون بخش اعظم قدرت سیاسی و اقتصادی را در رژیم صهیونیستی در قبضه خود دارند، از «اسراییلی» بودن خود راضی هستند اما در مقابل، فقط ۲۲ درصد از چپگرایان که از قدرت سیاسی و اقتصادی در دهه های اخیر کنار زده شده اند، از این مساله راضی هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی، هرچند ۶۸ درصد صهیونیست ها معتقدند که سرزمین های اشغالی جای خوبی برای زندگی آنها است اما این میزان نیز روند کاهشی داشته است زیرا سال گذشته، ۷۸درصد از آنها به این امر معتقد بودند.

معاریو ادامه داد که ۳۰درصد از صهیونیست ها موجودیت رژیم صهیونیستی را در معرض خطر می بینند و این در حالی است که بقیه نظری در این خصوص ندارند.

براساس این نظرسنجی، هرچند ۶۰ درصد از راستگرایان، رژیم صهیونیستی را به زعم خود یک واقعیت بوجود آمده می دانند اما نظر چپگرایان در این خصوص متفاوت است زیرا ۴۴ درصد از آن ها هم نظر با راستگرایان هستند.

روزنامه صهیونیستی معاریو براساس این نظرسنجی بحران های داخلی در رژیم صهیونیستی و تهدیدهای خارجی را دغدغه صهیونیستها و باعث ترس و نگرانی آنها دانست و نوشت که خطرناک ترین مشکلات پیش روی رژیم صهیونیستی براساس این نظرسنجی به این ترتیب بحران داخلی مربوط به اصلاحات (قضایی) با ۲۲درصد، گرانی با ۱۹درصد، مقاومت فلسطین با ۱۶ درصد، موضوع هسته ای ایران با ۱۳درصد، روابط راست گرایان و چپ گرایان با ۶درصد و قیمت مسکن با ۴درصد است.

بر همین اساس، ۴۵درصد صهیونیست ها نسبت به بهبود اوضاع امنیتی خوشبین و ۴۴ درصد بدبین هستند؛ امری که نشان از عدم انسجام و دو پاره شدن نگاه صهیونیستها و نگرانی آنها دارد.

اخیرا رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره بحران داخلی در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرده و درباره تداوم این روند و احتمال بروز جنگ داخلی بین صهیونیستها هشدار دادند.

«اسحاق هرتزوگ» گفت: لازم است جلوی افزایش شکاف داخلی را بگیریم و اختلافات سیاسی کنار گذاشته شوند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به بحران و گسست داخلی در سرزمین های اشغالی، از «اسراییلی ها» خواست که از این رژیم دفاع کنند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اخیرا در گزارشی، شاخص انسجام جمعیتی رژیم اشغالگر را برای سومین بار و براساس یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد اکثر پاسخ دهندگان (۷۶ درصد) معتقدند که «ساختار جمعیتی اسرائیل» چند پاره است.

برپایه این گزارش، درصد این چند پارگی و از هم گسیختگی در انسجام جمعیتی رژیم صهیونیستی در مقایسه با نظرسنجی‌های مشابه سال‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha