۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85093236
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فصل زایش آهوان، گشت‌های محیط زیست سبزوار را افزایش داد + فیلم

سبزوار- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری، گشت‌های زیست محیطی این شهرستان، به ویژه در مناطق حفاظت‌شده بیشتر شده است.

حمیدرضا صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آغاز دوره زایش آهوان و برخی گونه های جانوری و پرندگان، مردم باید بیش از هر زمان دیگری مراقب حیات وحش باشند و در فصل زادآوری از نزدیک شدن به مناطق حفاظت شده دوری کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: منطقه حفاظت‌ شده "شیراحمد" در غرب خراسان رضوی یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در ایران است که به منظور ارتقای امنیت این زیستگاه، فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه افزایش یافته است.

صادقی افزود: بیشتر گونه‌های جانوری وحشی در فصل بهار زایمان می کنند از این رو کوهنوردان، دوستداران طبیعت‌ و ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه‌ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران، باید از نزدیک شدن به آنها پرهیز کرده و از آنها فاصله بگیرند.

۲ منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق سبزوار واقع است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha