۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85093256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون مردم قم در ماه رمضان امسال ۷.۶ درصد رشد داشت

قم- ایرنا- معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: در ماه رمضان امسال ۱۴ هزار و ۵۰ داوطلب اهدای خون به مراکز استان مراجعه کردند و از این تعداد سه هزار و ۳۴۵ نفر موفق به اهدا شدند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷.۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل انتقال خون قم، علیرضا کبیری روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با بیان این‌که ۹۵ نفر از اهداکنندگان خانم بودند، افزود: ۲ هزار و ۲۰ نفر نیز اهداکننده مستمر بودند که شامل ۶۰ درصد از اهداکنندگان می‌شود که شاخص بسیار مناسب و خوبی برای تامین سلامت و ایمنی خون‌های جمع‌آوری ‌شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین گروه خونی اهدایی در طول ماه رمضان گروه خونی O مثبت با یک هزار و ۱۲۳ واحد، A مثبت با ۹۰۱ واحد و B مثبت با ۷۳۰ واحد است.

وی با بیان این‌که گروه های خونی منفی ۱۰ درصد از اهدای خون را در ماه رمضان شامل می‌شد، ادامه داد: رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال با ۳۶ درصد از کل اهداکنندگان رتبه اول را در جمع اهداکنندگان داشت، گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال نیز با ۲۸ درصد در رتبه دوم بود.

کبیری بیان کرد: در ماه رمضان امسال چهار هزار و ۴۰۲ واحد خونی و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی استان و ۹۱۲ واحد خون و فرآورده‌های خونی به شبکه کشوری برای استفاده در سایر مراکز استانی ارسال شد.

به گفته وی، مراکز دوگانه اهدای خون استان شامل مرکز اهدای خون روح‌الله واقع در میدان روح‌الله و مرکز اهدای خون ساختمان مرکزی واقع در بلوار ۱۵ خرداد از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

وی افزود: مرکز اهدای خون ساختمان مرکزی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تا ساعت ۱۷:۳۰ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha