۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85093478
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲ برابری زیرساخت های حوزه هنر در کشور

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85093478
افزایش ۲ برابری زیرساخت های حوزه هنر در کشور

بوشهر - ایرنا - معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: طی سه سال اخیر زیرساخت‌های فضای حوزه هنر که در اختیار بدنه فعال حوزه فرهنگ، هنر و رسانه قرار گرفته، ۲ برابر شده است.

علی فروزانفر روز چهارشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه روسای حوزه هنری استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این فضاها شامل گالری‌ها، پلاتوها و سینماهای درگیر اکران فیلم‌های دارای پروانه است.

وی افزود: ردیف اعتباری حوزه هنری در سال جاری قابل توجه نیست و این نهاد فرهنگی و هنری شرایط نامناسب مالی دارد.

معاون هنری حوزه هنری تصریح کرد: با این وجود تلاش می‌شود شیب صعودی فعالیت‌ها و لایه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری با برنامه‌ریزی و تدبیر لازم به واسطه چالش‌های مالی دچار مساله نشود.

فروزانفر گفت: در راستای تقویت زیرساخت‌های فضایی تفاهم اولیه‌ای بین استانداری و حوزه هنری در خصوص بازسازی سینما بهمن بوشهر انجام گرفته است.

وی افزود: همین ارتباط تفاهم اولیه‌ای بین مجموعه حوزه هنری و استانداری بوشهر شکل گرفته و با امضای آن و انتخاب سرمایه‌گذاری از استان عملیات اجرایی بازسازی اساسی این سینما در سال جاری آغاز می‌شود.

فروزانفر یادآور شد: انتظار می‌رود عملیات بازسازی این مجموعه سینمایی طی یک سال به نتیجه برسد.

معاون هنری حوزه هنری بدون اشاره به رقم پیش‌بینی شده برای بازسازی سینما بهمن بوشهر، تصریح کرد: زیرساخت‌های فضایی و مکان از سوی حوزه هنری و سرمایه اولیه از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام می‌شود.

ضریب دهی مضاعف به فعالیت‌های تولیدی هنری

معاون هنری حوزه هنری گفت: ضریب دهی مضاعف به فعالیت‌های تولیدی هنری در بخش‌های مختلف شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر و ادبیات، معماری، طنز و موسیقی در ۳۱ استان کشور از سیاست‌های این نهاد است.

فروزان‌فر اظهار کرد: در همین ارتباط ایده فراتهران با موضوع تمرکز نکردن در مجموعه پایتخت و توجه به فعالیت‌های تولیدی، ترویجی و تبلیغی و مجموعه‌های کمترتوسعه یافته در حوزه فرهنگ و هنر در استان‌های کشور متمرکز شده است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های خاص حوزه هنری نیز تمرکز بر تولیدات مجموعه‌های استانی است و استان بوشهربا توجه به ظرفیت و قابلیتی که دارد بعنوان یکی از استان‌های اصلی لنگرگاه‌ و پایتخت هنر مقاومت به شمار می‌رود.

فروزانفر ادامه داد: براین اساس اگر هر سال درگیر شبکه‌سازی و تربیت نیرو بوده امسال محور فعالیت‌های حوزه هنری حول فعالیت‌های تولیدی است.

وی گفت: به طور مثال اگر سال گذشته پرونده بچه‌های مسجد در کار بود و فعالیت‌های تولیدی تئاتری صحنه‌ای خیلی مورد توجه قرار نگرفت امسال تلاش می‌شود در کنار این موضوع چندین اجرای ملی در حوزه تئاتر نیز وجود داشته باشد.

فروزانفر با اشاره به برخی فعالیت‌های حوزه هنری در حوزه موسیقی افزود: تلاش می‌شود امسال به موضوع توزیع رسانه دراین بخش توجه شود و با پیوست رسانه‌ای خاص و متفاوت کارهای تولیدی به گوش مخاطب برسد.

سینما بهمن بوشهر به دنبال حادثه متروپل آبادان برای حفاظت از ایمنی مردم از ۱۳ تیر ۱۴۰۱ تعطیل و امروز این استان بعنوان پنجمین استان جوان کشور و تنها استانی است که سینمای فعال ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha