۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85093506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگارش مجموعه ۱۴ جلدی تاریخ انقلاب اسلامی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85093506
نگارش مجموعه ۱۴ جلدی تاریخ انقلاب اسلامی

بوشهر - ایرنا - معاون راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: نگارش و انتشار مجموعه ۱۴ جلدی تاریخ انقلاب اسلامی در 35 هزار صفحه در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید لشکری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان بوشهر اظهار کرد: بخشی از این مجموعه ارزشمند منتشر شده و بخشی نیز در دست انتشار است.

وی افزود: زیست‌بوم استان بوشهر به دیانت، غیرت و ایستادگی شناخته می‌شود و سابقه پنج قرن مقاومت را در تاریخ خود دارد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری تصریح کرد:حوزه هنری امسال سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای روایت مقاومت استان بوشهر دارد و این تنها معطوف به حوزه نویسندگی نیست و مجوز سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان در این زمینه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه همین ویژگی‌ها بوشهر را برای رهبر معظم انقلاب ویژه و متفاوت کرده، ادامه داد: افتخارات تاریخی استان بوشهر، حوزه هنری را برای روایت تاریخ مقاومت این استان مکلف کرده است.

لشکری بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی خود را مرزبان هنر انقلاب می داند و از این رو برای پرداختن به تاریخ مقاومت تکلیف جدی دارد.

وی اضافه کرد: هر چند تا کنون نیز روایت این مجاهدت‌ها در دستور کار بوده اما بعد از این باید پررنگ‌تر و اساسی‌تر باشد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری ادامه داد: علاوه بر تاریخ درخشان بوشهر در عرصه مقاومت، بوشهر در عرصه فرهنگ و هنر نیز سرآمد است و تاریخ بوشهر در این زمینه پر از شخصیت‌ها و نام‌هایی است می‌توان با آنها زندگی کرد.

حوزه هنری خانه هنرمندان است

لشکری اظهار کرد: حوزه هنری خانه هنرمندان بوده و از روز نخست، این نهاد پاتوق جریان‌های هنری به شمار رفته است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جوان‌سازی فضای مدیریتی در عرصه فرهنگ و هنر، بیان کرد: در همه رده‌های مجموعه حوزه هنری و سازمان تبلیغات انتصاب مدیران جوان آغاز شده و تلاش می‌شود تا جریان جدیدی از هنرمندان، محققان و اندیشمندان وارد این حوزه شود.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری اعلام کرد: با وجود محدودیت در جذب نیرو، امسال حوزه هنری جهشی را در جذب نیرو دارد که سبب ایجاد انگیزه و انرژی جدید و پویایی آن برای ادامه فعالیت می‌شود.

در این آیین از تلاش‌های امید پارسایی‌فر تجلیل و عبدالله شاهینی به عنوان رئیس حوزه‌ هنری استان بوشهر معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha