۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85093534
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روس اتم: به ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر پایبند هستیم

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85093534
روس اتم: به ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر پایبند هستیم

مسکو- ایرنا- معاون امور بین الملل شرکت دولتی روس اتم گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، به قرارداد ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر پایبند هستیم و اطمینان داریم که این واحد را احداث خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیکولای اسپاسکی چهارشنبه در سخنانی در کنفرانس بین المللی "همکاری های روسیه – ایران در جهان در حال تغییر" که با حضور مقامات و صاحب نظران دو کشور در مسکو برگزار شد، افزود: واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق بر اساس طراحی روسیه و نسل +۳ ( به علاوه سه)، پاسخگوی مطالبات بین المللی پس از حادثه فوکوشیما است.

وی اظهار داشت: شرکت روس اتم در ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر،‌به همه تعهدات بین المللی از جمله عدم اشاعه هسته ای پایبند هستیم و روسیه پایبند به تعهدات خود در برجام نیز هست.
اسپاسکی با اشاره به بهره‌برداری از واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر با مشارکت روس اتم گفت: پارسال هشتمین بارگیری سوخت هسته ای را به مقصد این نیروگاه انجام دادیم.

روس اتم: به ساخت واحد دوم نیروگاه بوشهر پایبند هستیم

معاون شرکت دولتی روس اتم گفت: از نیروگاه های مشابه بوشهر می توان به مدت ۶۰ سال استفاده کرد و امکان تمدید ۲۰ ساله آن نیز وجود دارد، از این رو همکاری ها در این عرصه به مناسبات دو کشور در طی دهه های آینده استمرار خواهد بخشید.
اسپاسکی با اشاره به برنامه های روس اتم در توسعه همکاری ها با ایران گفت: علاقه مند هستیم که علاوه بر دو دولت و ساختار رسمی روسیه و ایران، اقشار عمومی دو ملت نیز ما را همراهی کنند تا بتوانیم برنامه های مشترک را به شکل مناسبی جلو ببریم.

به گزارش ایرنا،‌ در آیین آغاز به کار این کنفرانس بین المللی، کنستانتین زاتولین معاون اول کمیته دومای دولتی در امور کشورهای مشترک المنافع و همکاری های اوراسیا، پیام ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه به این نشست را قرائت کرد.
در این نشست، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و جمعی از صاحب نظران و مقامات روسیه فعال در عرصه همکاری های دوجانبه با ایران نیز حضور داشتند و سخنانی ایراد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha