اعضای بانوی مرگ مغزی مشهدی به چهار بیمار جان دوباره بخشید

مشهد-ایرنا-مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بانوی مرگ مغزی ۴۵ ساله ساکن مشهد به چهار بیمار نیازمند عضو، جان دوباره بخشید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی عنوان کرد: در یکهزار و سیصد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "ملیحه شمس"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده اش، در بیمارستان منتصریه این شهر تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کبد این بیماری مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد ۱۶ ساله ساکن بجنورد که سالها از بیماری کبدی رنج می برد، پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: قرنیه های زنده یاد شمس جهت پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha