معاون وزیر بهداشت: حمایت از پژوهشکده های علوم پایه از ماموریت های جدی وزارت بهداشت است

اهواز – ایرنا -  معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از ماموریت های جدی وزارت حمایت از پژوهشکده های علوم پایه است گفت: مرکز تحقیقات علوم پایه زمینه ساز تداوم مسیرعلوم پایه توسط مراکز تحقیقات بالینی است تا فناوری، نوآوری و محصولات مورد نیاز حوزه سلامت را تامین کنند.

به گزارش ایرنا دکتر یونس پناهی در حاشیه راه اندازی پژوهشکده علوم پایه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: علوم پایه در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری اهمیت دارد و سازمان بهداشت جهانی این حوزه را به عنوان یکی از محورهای اصلی علم تعیین کرده است.

وی افزود: از سیاست های جدی وزارت بهداشت این است که تحقیقات ما کاربردی در راستای حل مساله و مساله محور باشند.

پناهی با اشاره به اهمیت تحقیقات در حوزه سم شناسی گفت: وجود ریزگردها، فرآورده های هیدروکربنی و نفتی و مسمومیت با عقرب زدگی در خوزستان اهمیت تحقیقات و پیگیری های بیشتر معاونت تحقیقات دانشگاه را نشان می دهد.

معاون وزیر بهداشت اعلام آمادگی کرد: وزارت بهداشت از نظر تجهیزات و امکانات برای استفاده در تحقیقات پایه حمایت های لازم را انجام خواهد داد و مرکز تحقیقات علوم پایه ابزار لازم برای رسیدن به شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید است.

وی ابراز امیدواری کرد: تحقیقات علوم پایه و بنیادین در دانشگاه، تحقیقات مساله محور که به رشد تولید و محصول منجر شود را دنبال خواهد کرد.

پژوهشکده های سلامت و علوم پایه روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha