۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85093570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد تولید در گناباد نیازمند کاهش هزینه‌ها است

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85093570
رشد تولید در گناباد نیازمند کاهش هزینه‌ها است

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: رشد تولید در بخشهای مختلف این شهرستان نیازمند ایجاد زیرساختهای لازم و کاهش هزینه‌های تولید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی ایزدی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی راهکارهای تحقق شعار سالجاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید در گناباد افزود: هر اندازه هزینه‌های تولید افزایش یابد به همان نسبت قیمت کالاهای تولیدی افزایش می یابد که این مساله در کاهش قدرت رقابت‌پذیری تولید کنندگان در بازار هدف نقش زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار اشتغال در بخشهای تولیدی صنعتی و معدنی در گناباد ایجاد شده است، تصریح کرد: این میزان ۳۳ درصد مجموع اشتغال این شهرستان را به خود اختصاص می دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اظهار داشت: بایستی هزینه‌ های آب، برق و گاز توسط شرکتهای دولتی افزایش نیابد، زیرا در غیر این صورت شاهد بالا رفتن هزینه های تولید خواهیم بود.

وی گفت: قیمت زمین در شهرکهای صنعتی این شهرستان طی سال گذشته سه مرتبه افزایش یافت و میزان بهره تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی از ۱۸ به ۲۳ درصد رسید که این مساله هم در افزایش هزینه های تولید نقش زیادی دارد.

ایزدی از مسوولان ذیربط خواست برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان صنعتی و معدنی و ایجاد بستر لازم برای رشد تولید تا جایی که امکان دارد از افزایش هزینه های این بخش جلوگیری کنند.

وی مهمترین رویکردها برای رشد و رونق اقتصادی بخش تولید در گناباد را فعال کردن واحدهای تولیدی راکد، حفظ واحدهای موجود و بهسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و معدنی در این شهرستان ذکر کرد.

ایزدی با اشاره به صادرات هفت هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش هفت میلیون دلار طی سال گذشته از شهرستان گناباد به کشورهای مختلف تصریح کرد: سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به مجموع کالاهای صادراتی و یک تا دو قلم به انواع این کالاها افزوده می‌ شود.

وی بیان کرد: تنها یک و نیم درصد از منابع آبی شهرستان گناباد در بخش صنعت و معدن به مصرف می رسد و نرخ هزینه آب مصرفی هم درصد بسیار کمی به خود اختصاص می دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد افزود: ۲۳ مگاوات برق هم در بخش تولید شهرستان گناباد استفاده می شود که باید به حدود ۴۰ مگاوات افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در قالب ۲۱ اتحادیه در شهرستان گناباد فعال است که ۲۰ درصد این میزان در بخش تولید فعالیت می کنند.

فرماندار گناباد هم گفت: تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سالجاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید رویکرد اصلی فعالیتهای اقتصادی این شهرستان را تشکیل می دهد و باید از همه ظرفیتهای موجود و رفع موانع تحقق استفاده کرد.

رضا نصیری افزود: مسائل و مشکلات رشد تولید و تولید کنندگان در بخشهای صنعتی و معدنی و کشاورزی و راهکارهای مقتضی برای رفع آنها و نقش آفرینی بیشتر فعالان این بخش در رونق اقتصادی و توسعه و پیشرفت این شهرستان با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

امام جمعه گناباد هم گفت: باید تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان مهار تورم و رشد تولید نه تنها به عنوان شعار سالجاری بلکه به عنوان یک تکلیف مورد توجه همه مسوولان ذیربط قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: از ظرفیتهای داخلی شهرستان و یا استانی و کشوری برای کاهش مشکلات و توسعه رونق تولید در گناباد بهره گرفت.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha