به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در نشست با مدیران مدارس شهر تهران اظهارداشت: در کشور ما هر وقت بحث از مدیران میشود، همه به مدیران کل فکر میکنند اما واقعیت این است که مدیران مدرسه، آینده سازان هستند که بدون امکانات اقدامات بزرگی انجام میدهند.
وی افزود: مدیر مدرسه، رکن مهم نظام تعلیم و تربیت است. اگر سند تحول را به دست مدیران مدارس میدادیم، بی شک اجرایی میشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما با نسلی مواجه هستیم که آنها را به درستی درک نمیکنیم، گفت: با این نسل باید آنگونه که هستند برخورد کنیم؛ نه آنطور که خودمان میخواهیم.
وی با بیان اینکه آینده کشور به دست مدیران است، افزود: سند تحول بنیادین منشور خدمت در اموزش و پرورش است و به سند جدیدی نیاز نداریم. محل اجرای سند تحول بنیادین، مدارس است. برخی میگویند سند تحول بنیادین اشکال دارد و این در صورتی است که سند مشکلی ندارد و سند در حال اجراست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سند تحول شریک راهبردی نسل آینده را خانواده میداند. اگر بخواهیم آینده خوبی را ترسیم کنیم، یک مقدمه اجتناب ناپذیر با عنوان مدرسه دارد. نقش مدرسه به عنوان کانون تربیت هر روز در جوامع پررنگتر میشود.
صحرایی با اشاره به ۶ ساحت سند تحول بنیادین اظهار داشت: هر مدرسه یک مهارت سرا باید باشد و معلمان باید آموزش ببینند و متبحر شوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به اهمیت همگرایی خانواده و نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: کمبود معلم یکی از دغدغههای ما در سال تحصیلی جاری بود که در این راستا انتظار داریم با واقع بینی نسبت به حل این مشکل قدم برداشته شود.
به گفته وی، رتبهبندی مهمترین اقدام تحولی آموزش و پرورش است و ضامن پویایی نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود، اگر از تدوین آییننامه تا اجرا، مدیران مدرسه در این فرآیند حضور میداشتند، این روند به درستی پیش میرفت.
سرپرست آموزش و پرورش افزود: ۴۵ هزار معلم فاقد رتبه و ۳۵ هزار نفر هم رتبه خود را مشاهده نمیکنند که این موضوعات تا پایان اردیبهشت باید تعیین تکلیف شوند.
صحرایی گفت: سال آینده برای نخستین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را خواهیم داشت همچنین برای نخستین بار شیوه دو مدرکی را در تربیت معلم خواهیم داشت که به این واسطه از دانشگاههای برتر دانشجو میپذیریم.
نظر شما