حاتمی: مربیان مطرح اروپایی می‌توانند به تیم ملی بسکتبال کمک کنند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: عملکرد مربیان مطرح اروپایی مشخص است و با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در بسکتبال ایران داریم بدون شک می‌توانند کمک شایانی به تیم ملی کشورمان کنند.

مهران حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به این که در بازی دوم برابر نماینده اصفهان با چه تدابیری به میدان خواهد رفت، تاکید کرد: شهرداری در لیگ برتر و سوپرلیگ غرب دیدارهای سختی را پیش رو گذاشته و همین فشار مسابقات و تعدد رقابت‌ها باعث شده تا مصدومیت و شرایط متفاوتی را شاهد باشیم. در مورد این دیدار هم باید بگویم ذوب‌آهن تیم بسیار خطرناکی است که از بازیکنان خوبی بهره می‌برد و هر گونه عدم تمرکز یا هر موضوع دیگری می‌تواند عواقب خود را داشته باشد که باید نسبت به این مساله هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: ذات ورزش برد و باخت است، در برخی شرایط یک تیم برنده می‌شود و در برخی شرایط هم با باخت زمین مسابقه را ترک خواهد بود. ما دیدار اول برابر ذوب‌آهن بازی سختی را پشت سر گذاشتیم اما در نهایت موفق شدیم برنده زمین بازی را ترک کنیم اما اعتقاد من این است که ذوب‌آهن حریفی قابل احترام و سخت‌کوش است و تا آخر بازی باید خودمان را حفظ کنیم و به دنبال رسیدن به اهداف خود باشیم.

سرمربی شهرداری گرگان یادآور شد: موضوع دیگری که باعث شده تیم ما به خوبی نتیجه بگیرد به حمایت بازیکنان از هم و پشتیبانی هواداران از تیم بازمی‌گردد، آنها در این مدت به خوبی از بازیکنان و تیم حمایت کرده و به عنوان یک یار در کنار ما بوده‌اند که نمی‌دانم چگونه از آنها تشکر کنم. این حمایت مانند قدرتی در کنار تیم است که باعث می‌شود بازیکنان در شرایط خاص رو به جلو حرکت کرده و نتایج خوبی را کسب کنند.

حاتمی در مورد نقش برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر بسکتبال و حضور همزمان دو نماینده ایران در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا خاطر نشان کرد: شهرداری گرگان و ذوب آهن باید با برنامه اعلام شده به میدان می رفتند اما در مورد لیگ بهتر می‌شد عمل کرد و باید این موضوع مورد دقت و توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در اوایل لیگ تصمیم‌هایی گرفته شده که امروز اثرات آن را می‌بینیم، در این تصمیم‌گیری ها افرادی باید حضور داشته باشند که دانش و آگاهی کاملی نسبت به رویدادهای بسکتبال و اتفاقات آینده داشته و بتوانند با نظرهای درست و کارشناسی بسکتبال را به جلو سوق بدهند اما متاسفانه برخی افراد بدون آنکه شناخت کاملی از شرایط و فضای موجود داشته باشند تصمیم‌هایی می‌گیرند که در ادامه سایر تیم‌ها را دچار مشکل می‌کند و امروز تاوان این تصمیم‌ها را باید بدهیم. مدیران عامل باشگاه‌ها باید افرادی را به نشست‌ها بفرستند که قدرت تصمیم‌گیری درست را داشته باشند چرا که در سال قبل هم شاهد همین اتفاقات بودیم و جا دارد که این مسئله به خوبی مدیریت شود تا بسکتبال ایران در شرایط بهتری قرار بگیرد.

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص اینکه عنوان شده قرار است یک مربی سطح اول به ایران آمده و شاید سکان تیم ملی را در دست بگیرد، گفت: در این خصوص من تصمیم‌گیر نیستم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم اما عملکرد مربیان مطرح اروپایی مشخص است و با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که در بسکتبال ایران داریم بدون شک می‌توانند کمک شایانی به تیم ملی کشورمان کند اما نکته مهم اینجاست باید کسی به ایران بیاید که از سطح بازیکنان و مربیان ما بالاتر باشد چرا که اعتقاد دارم هم از نظر استعداد و هم از نظر تجربه شرایط بسیار خوبی داریم و اگر مربیان بزرگ و به نام را به ایران بیاوریم می‌توانند از این استعدادها به خوبی بهره برده و بسکتبال ایران را رو به جلو هدایت کنند.

گفتنی است نخستین جدال تیم‌های شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان در نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا با برتری ۹۱ بر۷۲ شاگردان مهران حاتمی همراه بود. دیدار دوم روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت و از ساعت ۲۲ در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha