دولت و مجلس نگاه ویژه ای به جامعه ایثارگری دارند

سنندج-ایرنا-معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دولت و مجلس نگاه و توجه ویژه ای به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور دارند.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کردستان در سنندج اظهار کرد: میزان اعتبارات بنیاد شهید در سال ۱۴۰۰ از ۳۳هزار میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲رسیده است که این مهم نشان از توجه دولت و مجلس به جامعه ایثارگری دارد.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف باید به موضوع ایٺار و شهادت ورود کنند، گفت:همه دستگاه‌ها موظف هستند در قالب مصوبات شورای استانی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام کنند.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به اقدامات و خدمات این نهاد به جامعه ایثارگری استان اشاره کرد و گفت:در حوزه اشتغال در استان سه هزار و ۲۷۵ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران کردستان خانواده شهدا و ایثارگران در سامانه کاریابی درخواست اشتغال دادند که اقدام جدی برای آنان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد اشتغال استان‌ها باید به ایثارگران اختصاص یابد، ادامه داد: از محل بند ج ماده ۷۸برای استان۴۶۰مجوز سهمیه اشتغال صادر شدکه در مجموع۲۱۳نفر استفاده شد و ۲۴۷ مورد از این سهمیه استفاده نکردند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: در حوزه مسکن نیزچهار هزار نفر از جامعه ایثارگری استان در اولویت اول واگذاری هستند و بیش از ۶ هزار نفر هم در اولویت دوم قرار دارند که این مهم نشان می دهد در این حوزه خیلی خوب کار نشده است.

وی به ساماندهی گلزارهای شهدای استان نیز اشاره کرد و گفت: استان کردستان۹۷۲گلزار وپنج هزارو ۴۱۸ مزار شهدا دارد که پنج هزار و ۲۰۰مزار آن ساماندهی شده است.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه ۱۱۲ گلزار پنج مزاری استان نیز نیاز به مرمت دارد، اظهار کرد: برای ساماندهی این گلزارهای سه میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است که باید تامین و جذب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha