۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85093917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژنرال آمریکایی: اوکراین برای ضد حمله به موقع کمک نظامی دریافت خواهد کرد

تهران-ایرنا- ژنرال ارشد آمریکایی در حوزه اروپا روز چهارشنبه به کنگره گفت که ارتش اوکراین تسلیحات مورد نیاز خود را به موقع برای ضد حمله آتی علیه نیروهای روسیه به دست خواهد آورد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از "رویترز: , ژنرال کریستوفر کاولی، فرمانده عالی نیروهای متفقین در اروپا، تاکید کرد که بیش از ۹۸ درصد از خودروهای جنگی وعده داده شده به کی یف هم اکنون به این کشور تحویل داده شده‌اند.

وی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: من بسیار مطمئن هستم که تجهیزات مورد نیاز اوکراینی‌ها را تحویل داده‌ایم و ما به تامین تجهیزات برای عملیات‌های نیروهای نظامی کی یف ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین کشورهای غربی بیش از ۷۰ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است که در اینجا آماری از جزئیات کمک‌های نظامی غرب به اوکراین فهرست شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست کشورهای عضو ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان گفت که کشورش ۵۵ میلیارد دلار تا کنون به اوکراین کمک نظامی کرده است.

طبق آمارهای منتشر شده موسسه اقتصاد جهانی کیل (Kiel) در دوره زمانی بین ژانویه ۲۰۲۲ تا فوریه ۲۰۲۳ آمریکا بیشترین کمک نظامی را به اوکراین کرده است که بیش از ۳۹ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم بوده است.

انگلیس با حدود ۶ میلیارد دلار در مقام دوم قرار دارد و کشورهای اروپایی و آلمان در مجموع حدود کمتر از ۱۰ میلیارد دلار به اوکراین سلاح ارسال کرده‌اند.

فنلاند، ایتالیا، فرانسه، جمهوری چک، لیتوانی، استرالیا، لتونی، اسپانیا، ترکیه، لوکزامبورگ، استونی، بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، یونان، کرواسی، پرتغال، اسلوونی، نیوزیلند، اتریش، کره جنوبی و رومانی در بین کشورهای هستند که در یک سال گذشته به اوکراین کمک نظامی ارسال کردند.

بر اساس این آمارها بیش از ۱۰۰ تانک لئوپارد یک از سوی کشورهای دانمارک، آلمان و هلند ارسال شده است.

در بین کشورهای ارسال کننده تانک لئوپارد ۲ سهم کانادا هشت تانک، دانمارک و هلند ۱۴ تانک، آلمان و نروژ ۱۸ تانک، لهستان ۱۴ تانک، پرتغال سه تانک و اسپانیا ۱۰ تانک بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha