رکوردشکنی عجیب پدیده جدید وزنه‌برداری + فیلم

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای وزنه‌برداری نوجوانان آسیا به صورت غیر رسمی رکورد دسته فوق سنگین را جابجا کرد.

به گزارش ایرنا، طاها نعمتی قهرمان وزنه‌برداری نوجوانان آسیا با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود از رکوردشکنی در رده سنی نوجوانان به صورت غیررسمی خبر داد. رکورد یکضرب نوجوانان جهان در دسته فوق سنگین با ۱۷۱ کیلوگرم در اختیار علیرضا یوسفی است.

نعمتی با مهار ۱۸۰ کیلوگرم در یک‌ضرب موفق شد به صورت غیر رسمی رکورد نوجوانان جهان را به میزان ۹ کیلوگرم افزایش دهد. نعمتی شاگرد سعید علی‌حسینی و یکی از امیدهای ایران برای رسیدن به سکوی قهرمانی در رده‌های سنی مختلف به شمار می‌رود.

او سال گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان موفق به کسب عنوان قهرمانی دسته فوق سنگین شد.

رکورد شکنی طاها در حالی است که فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری چندی پیش با انتشار خبر قدرت‌نمایی نوجوان گرجستانی از وی به عنوان جانشین تالاخادزه یاد کرد.

«ایراکلی وکوآ» گرجستانی با مهار ۱۴۱ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۱۷۹ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع ۳۲۰ کیلوگرم به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان پایان داد.

اگر طاها نعمتی در شرایط مسابقه و با استانداردهای تعریف شده برای رقابت وزنه‌برداری، موفق به مهار ۱۸۰ کیلوگرم در تمرین شده باشد باید امیدوار به آینده این نوجوان در فولادسرد باشیم جایی که وی می‌تواند در استان اردبیل گام در راه بزرگانی مانند حسین رضازاده دارنده ۲ مدال طلای المپیک، سجاد انوشیروانی دارنده مدال نقره المپیک و سعید علی‌حسینی قهرمان جوانان و نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان، بگذارد.

بی‌تردید زمان تعیین خواهد کرد که آیا هرکول دیگری از اردبیل به جهان وزنه‌برداری معرفی خواهد شد یا خیر.

فیلم رکوردشکنی طاها نعمتی:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha