۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85094087
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

میانگین پیشرفت واحدهای نهضت ملی در زنجان بیش از ۴۰ درصد است

زنجان - ایرنا - رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان بیش از ۴۰ درصد است و به زودی واگذاری آنها به متقاضیان آغاز می‌شود.

بهزا کردلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در زنجان ۳۵۰ میلیون تومان است و ما پیگیر افزایش این تسهیلات هستیم تا آورده نقدی متقاضیان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مقدار آورده متقاضیان برای ساخت مسکن تحت تاثیر تورم و قیمت مصالح ساختمانی است، گفت: زمان تحویل واحدها بر اساس متراژ و نوع پروژه (چند خانواری یا آپارتمانی بودن) متغیر است و هزینه تمام شده واحد نیز به تبع آن تغییر خواهد کرد.

این مسوول در خصوص متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن، افزود: مساحت خالص این واحدها بین ۷۰ تا ۱۳۰ و ناخالص حدود ۱۱۰ تا ۱۹۰ متر مربع در قالب واحدهای تک خواب، ۲ خواب و سه خواب است و قیمت واحدها بر اساس مساحت آنها متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ثبت نام جدید نهضت ملی مسکن انجام نمی شود، افزود: این امر از سوی وزارتخانه و از طریق سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن انجام می شود و خارج از این سامانه، پروژه ای برای هیچ فردی تعریف نمی شود.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص تعیین تکلیف ثبت نام مجردان در این طرح، خاطرنشان کرد: طبق اولویت بندی های صورت گرفته، تعریف و تخصیص پروژه ابتدا برای متاهلان (مبتنی بر سن متقاضی و خانوار) است و در صورت تامین زمین مورد نیاز در مرحله بعد برای مجردان نیز اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن به سازنده پروژه پرداخت می شود و در مراحل اول ساخت، لزومی به مراجعه متقاضی به بانک نیست، یادآور شد: متقاضی در زمان تحویل گرفتن واحد جهت تقسیط وام به بانک معرفی می شود.

هم اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است.

زنجان در این زمینه از استان های پیشرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha